12 Aralık 2013 Perşembe

"Kazan ya da Vazgeç" Nasıl Bir Slogandır Bu?

Her gün ofisimizin yanındaki binanın üzerine kocaman döşenmiş reklam afişinde görüyorum "Kazan ya da Vazgeç"... Her sabah, ama her sabah sinir oluyorum görünce, kafamı çevirip yanından hızlıca geçiyorum. 

Adidas markasının reklam sloganı... Bir de afişin altında İngilizcesi "All in or Nothing" olarak yazıyor ama Türkçe'ye bence hiç de doğru olmayan bir şekilde çevirmişler. Hani "All in or Nothing"de anlatılmak isteneni ben şöyle yorumluyorum: "Ya elinden geleni yap, her şeyini ortaya koy ya da hiç kalkışma". İngilizcesini yorumlayınca tamam, hiçbir şey diyemem ama Türkçe sloganı çok yanlış olmuş bence...

Ne kadar saçma bir bakış açısıdır bu?! Herkes kazanmak zorunda değil, hatta ortada bir kazananın olması için de ikinci, üçüncü, beşinci, dokuzuncu ve sonuncuların da olması gerekmez mi? Kazanamıyorsam neden vazgeçeyim? "Önemli olan kazanmak değil, yarışmaktır" klişesine ne kadar girmek istemesem de elimde değil, cuk oturuyor buraya. Ben elimden geleni yapıp, her şeyi ortaya koyup, tüm varlığımla çabaladıktan sonra ha kazanmışım ha kaybetmişim, ne farkeder? Kendimi bunun için üzecek bile değilim...

Böyle mi olmalı?


Böyle bir felsefeyi benimsemiş insana üzülmekten, hayatının nasıl bir cehenneme dönüştüğünü düşünmekten alamam kendimi. Düşünsenize kazanamıyorsa, o işte en iyisi olamıyorsa, vazgeçiyor... Mutsuzluk ise diz boyudur... Hayatında sürekli bir şeylerden vazgeçiyor. Vazgeçme sebebinin de kazanmayı başaramamasına bağlıyor ve bunun sonucu olarak kendini hep başarısız görüyor.

Benim için yarışmalar bundan ibaret. Hala çizgifilm gibi :)


Hayatlarımıza baktığımız zaman hangi alanda en iyisi olduk, birinci olduk, kazanan olduk? Kaçımız üniversiteyi birincilikle bitirdi, iş yerinde en iyi eleman seçildi, bir spor yarışmasında birinci oldu? Belki hiç, belki çok az... Hepimiz mutluyuz ama... Çünkü birinci ve kazanan olmadığımızda da hayatımızdaki tüm süreçlerden keyif alıyoruz, vazgeçmiyoruz. Bu sebeple en az birinci olan kadar güçlü ve mutluyuz.

Bu reklam sloganını ben de yanlış anlamış olabilirim. Eğer öyle ise yorumlarınla beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Hayatı sadece siyah-beyaz gören bir bakış açısı bu slogan bence de :) Katılıyırum. Eline sağlık :) -Yeşim-

Kizlierkeklikedili dedi ki...

@Yesim Kayman, çok teşekkürler yorumun için :)