18 Aralık 2013 Çarşamba

Haydi Spora, Öhöm Öhöm, Temizliğe!

Evlendik, yedik içtik, gezdik, yine yedik, yine içtik ve yemeye devam ettik... Eşimle beraber 1.5 senede bir dünya kilo aldık. "Bu böyle gitmez" dedik ve diyete başladık. Protein ağırlıklı, bizce sağlıklı bir diyet... Ayrıca sonraki dönemlerde de rahatlıkla devam ettirilebilir bir beslenme.
Diyet deyince akla internetteki kaynaklar geliyor. Neler okudum, neler seyrettim... Daha diyete başlamadan kilo verdiğimi hissettim! Ne büyük laflar, ne büyük iddialar, ne büyük gazlar... Hepsini geçtim, en keyiflisine denk geldim:


30 Dakika boyunca pencerelerimizi siliyoruz, gitti 167 Kalori!

Gardrobumuz çok mu dağıldı, baştan başa yeniden düzenliyoruz ve gitti mi 87 Kalori!

Banyo temizliği gerçekten çok ek oyalıyor. 15 Dakika boyunca duşumuzu güzelce ovalıyoruz ve 90 Kalori harcıyoruz. Ardından banyo zeminimize geçiyoruz ve onu da güzelce 30 dakika boyunca temizliyoruz, gidiyor 187 Kalori!

Evimizin dekorasyonundan sıkıldık. Eşyaların yerini değiştirmek gerek ki bizim de neşemiz yerine gelsin. Haydi, eşyaları taşıyoruz, 15 dakika yeterli, 100 Kalorinin üzerinde enerji harcıyoruz. Ardından evimizi yeniden dekore ediyoruz, mevcut dekorasyonlarımızın yerini değiştiriyoruz, 30 dakika boyunca arı gibi çalışıyoruz, 167 Kaloriye elveda!

Dekorasyon bittikten sonra her yer tozlandı, yerleri 1 saat boyuca güzelce süpürüyoruz, 153 Kaloriden oluyoruz. Bir de yerleri tozdan arındırdıktan sonra bir güzel de silip parlatmak lazım. 1 saat boyunca da tüm evi bir güzel siliyoruz ve 153 Kalori harcıyoruz.

Yukarıdaki resmin bağlı olduğu yazıda araba yıkamak da vardı ama Türkiye'de pek de gerçekçi bir eylem olmadığı için es geçtim onu :)



Bu fikir çok hoşuma gitti. Hepimizin aklına ilk geldiği gibi "Ev hanımları her gün bu işleri yapıyorlar, hiç de kilo vermiyorlar." Sevgili okuyucular, sporcular da her gün spor yapıyor ama kilo vermiyorlar... 

Düzenli beslenmemizin yanına biraz da fazladan ev işi katık edersek faydasını görürüz gibi geliyor bana. Bir de motivasyon kısmı çok keyifli! Bugün çok hareketsiz kaldım, ofis sandalyesinden kalkmadım, uyuştum diye eve gidince "Haydi şimdi spor vakti, önce yemek yap, ardından temizlik." demek şahane. Hem ev temizleniyor, hem de kaloriler gidiyor, hem de en nefret ettiğim ev işi aktivitesi için bahanem oluyor.

Sevdim bu işi!


Hiç yorum yok: