22 Aralık 2016 Perşembe

Socialmom Çağla Düvenci Sönmez Sahte Psikolog İddiası

Ne zamandır blogda farklı konularda atıp tutmalı yazılar yazmıyordum. Bugünkü konumuz sağından solundan yine anneliğe çarpsa da hafiften atmalı tutmalı bir içerik.

Sosyal medya anne dünyası çalkalanıyor da çalkalanıyor sahte psikolog olduğu iddia edilen hanımla. Maksatım gıybet değil ama iki kelam etmeden geçemedim açıkçası.


Peki konu nedir? Ben de magazin dünyasının duayeni değilim, bildiğim kadarıyla kabaca özetleyeyim buraya... Sosyal medyada Socialmom adıyla bilinen, sadece Instagram üzerinde 180 küsür bin takipçili, anne, markaların saçma sapan her reklamını yapan, nerede etkinlik varsa orada bulunan, ürünlerin kalitesini değil de adını pazarlayan, psikolog sosyolog olduğunu söyleyen, danışan kabul eden ve tavsiyeler veren, Çağla Düvenci Sönmez isimli bir hanım varmış. Ben kendisini Instagram önerilerimde görmüştüm, bakmıştım profiline ama kendime göre dayanılmaz yapay bulduğum, tavsiyelerini çok saçma gördüğüm, kelamlarını ise yersiz hissettiğim için takip etmemiştim ve öylesine fotoğraflarına bakıp geçmiştim. Ancak gçen hafta olay patladı; bu hanımın diploması olmadığı, yani söylediği gibi psikolog olmadığı iddiası atıldı ortaya. İddia büyük olunca ve alan da annelerin olunca olay hızla büyüdü, televizyonlara kadar çıktı. Hani şaşırdım mı? Yok vallahi... Instagram profiline psikolog yazmış bir insana para ödeyen, danışmanlık alan, sorgulamayan, kendilerinin ve çocuklarının psikolojisini ellerine teslim etmeye kalkan annelere daha çok şaşırdım ben. Yoksa iddia doğruysa ve bu hanım yalancı, dolandırıysa şaşırmamız gereken en son şeydir. Sonuçta sırf sosyal medya anneleri üzerinde değil, her alanda bolca var yalancı ve dolandırıcılar.


Peki son durum nedir? Sanıyorum ki diploma çıkmadı ortaya, Instagram profili gizli yapıldı, atarlı söylemlerle konu kapatılmaya çalışılıyor, Instagram profilinde yazan psikolog sosyolog ibaresi kaldırıldı, takipçiler arasında sağlam bir engelleme temizliği yapılıyor, yorumlarda ağızını açana patt ağız ortası terliği vurulup çat diye engelleniyor vs vs vs... Tabi bu saydıklarımın hepsi iddiayı destekler nitelikte hareketler. Ancak aslını bilmediğim için şimdi kimseyi zan altında bırakmak istemem, yargılayamam ama görüntü şimdilik böyle... 


Peki bundan sonra ne olacak? İddia çok büyük olunca ve sahte psikologluk işin içine girince daha da dallanacaktır diye tahmin ediyorum. Hem dolandırıldığını iddia eden şahıslar,hem de resmi kurumlar işlem başlatacaklardır diye düşünüyorum. Yani eğer ki bahsi geçen Socialmom hanım gerçekten sahte psikologluk yaptıysa ciddi sıkıntı, kolay kurtulamayacaktır. 

Peki kendime ve herkese not? Saçma sapan bir Instagram profiline psikolog, koç, moç, danışman, uzman, pırt zırt yazan kimseye inanma. Anneliği, çocuk bakımını internetten öğrenmeye çalışma. Tabiki hepimiz internetten bilgi alıyoruz, fikir alıyoruz ama "sizin sayenizde yaptım, çocuğuma şöyle böyle yaptım, siz olmasaydınız ne yapardım" tırtlarına gerek yok. Kendinize, çocuğunuza ve bence en önemlisi tecrübeli annenize güvenin; internetteki fotoğraflarından başka hiçbir şeyini bilmediğiniz sosyal annelere değil... Ayrıca sosyal medyada ünlenmiş bir anneyseniz de aman dikkat... Söylediğiniz, yaptığınız her şeye dikkat... Sizi destekleriyle yükseltmiş yüzbinlerce takipçiniz varsa, tökezlediz anda sizi sorgulayacak da yüzbinlerce kişi var demektir. Hele konu annelik olunca daha da dikkat dikkat...











8 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten kadın resmen instagramındaki, internet sayfasındaki psikolog yazısı sildi. ama maalesef internet hiçbir şeyi unutmaz. bir sürü büyük şirketleri kandırdı ve çoğu firma blogger psikolog kimliğiyle çağırdı. televizyonlara psikolog olarak çıktı. hatta uzman psikolog. bu kadar cesaret nerden bulabiliyor insanlar anlaşılır değil. umarım en kısa zamanda prima, bioderma, aptamil, ebebek, bardabas, freshnsoft gibi firmalar bu kadına savcılıkta dava açarlar, ödedikleri miktarları açıklarlar. bir de bu firmaların halktan da özür dilemeleri gerekir. tv8 ve atvnin de. bir de hamile diye işte biz onu blogger diye seviyoruz diye sevinicileri alkışlayanları var ya diyecek bir söz bulamıyor insan. sahtekarlık prim yapıyor ülkemizde, yazıklar olsun. hamile ama bir sürü hamileyi anneyi kandırdı, ve kazandığı haksız kazançla karnındaki sabiyi doyurdu işte bu kadarmış anneliği. umarım dava açılır ve en kısa zamanda çok yüksek cezalar aldığını görürüz. bu konu burda asla ama asla kapanmamalı.

Adsız dedi ki...

Kesinlikle asla kapanmaması gereken bir konudur. Psikolog ibaresini kaldirmasindan belli yalan soyledigi. Tum bu firmalar takipcileri tv kanallari basin vs. Her kim varsa bu kadina inanan mutlaka hesabini sormali. Eger cikan habeeler yalansa da kendini ispatlamali. O kadar cok maddi imkani yetersiz aile var ki bu kadin ukala tavirlariyla elde ettigi haksiz kazancla cocuklarini beslemis. Yaptigi herseyi insanlarin gozune soka soka yasamis. Yazik gercekten. Eger bi yalan varsa hesabi sorulmali eger iftira atiliyorsa da kendini ispatlamali. Catir catir diplomasini gostermeli ki kendininifade etsin...

pınar dedi ki...

Merhaba!
Ben bir psikoloğum. Okul biteli neredeyse altı yıl oldu ve ben terapistlik yapabilmek için hala hala HALA eğitim alıyorum.
Türkiye'nin disiplinsizliğinin bir göstergesi bu aslında, çünkü bu kadın tek değil. Hala kendini yaşam koçu olarak, kişisel gelişim uzmanı olarak tanıtan, o bilmiş kounşmaları ile ağızlarını yaya yaya konuşan tiplerle dolu ortalık. Ben kendi mesleğimi olması gerektiği gibi tanıttığımda ise şaşırıyor insanlar, ama "sen bana tavsiye vermedin yaa" diye. Merhaba, biz komşu teyze değiliz ki tavsiye verelim. Allah aşkına evlilik programında "Aysel'le Mehmet'in elektriği muhteşemmiş, hı hımm." diye rol alan tipler olursa hangi ruh sağlığından bahsedebiliriz ki biz. Hepsine yazıklar olsun!
Bak acayip gaza geldim, ben de bir şeyler yazayım bununla ilgili bari.
Yazalım bu konularla ilgili, rahatsız olduğumuz her şeyle ilgili. Etik görmediğimiz her şey ile ilgili.

kalem-n.blogspot.com dedi ki...

Zonguldak'ta benzer bir şekilde kendini tanıtan bir şarlatanı şikayet etmek üzere Türk Psikologlar Derneği sayfasında bu konuda yasal yollara başvuracakları yazıyordu nihayet.

bücürükveben dedi ki...

Aaa! Ayol sen ne zaman döndün? Hoşgeldin, çok sevindim. :)) Bir ara bloğuna tıkladığımda bu blog kaldırılmıştır hata filan yazdı. Şimdi çok uzun süredir 6 ay yazmayan bir başka arkadaşım bloğuna dönünce ona yorum yazarken sen aklıma geldin, bir arayayım dedim google çubuğunda ve görüp sevindim. Tekrar hoşgeldin:)

Sevgiler

Kizlierkeklikedili dedi ki...

@bücürükveben, aa buralardayım tabiki 👍😊 eskisi gibi çeşitli konularda ve sık sık yazamasam da elimden geldikçe yayınlıyorum bir şeyler. Öyle koşturmaca ki fırsat bulamıyorum sizlerin yazılarınızı takip etmeye de malesef... çok çok teşekkürler, sevgilerimle 💛💛

cocugumlaeglenirken dedi ki...

Harika bir yazı olmus. Ben Adana'da bir toplantıda bir araya geldi.istim. öneri ve annelere tavrı farklı!! Gelmişti. Şu anda insanları kandirmasina rağmen bu bayana reklam veren firmaların ürünlerini özellikle kullanmıyorum​.

Unknown dedi ki...

Mesleklere saygısı olmayana asla saygı duymayın..Mesleğe saygı duymayan kendi mesleğini de iyi yapmıyor demektir...