4 Mayıs 2015 Pazartesi

Hamilelikte Saç Boyama Sorunsalı


 Hamilelik boyunca beni en çok "Yapmalı mı yapmamalı mı acabaaa" diye delirten konu oldu bu saç boyama mevzusu. 

Hamilelik boyunca etrafınızdaki herkesin bir diyeceği olduğunu farkediyorsunuz öncelikle. "Amaaann abartıyorlar, ben çatır çatır her ay saçımı boyattım, bak çocuğum çok normal oldu, ne var bunda. Amaa organik boya şart, normal boya olmaz!" veya tam tersi "Sakın haaa, bak çook zararlı, asla boyatma, organik boya olsa bile tüm kimyasallar hemen bebeğe geçiyor, sakat doğar çocuğun!" tipleri kaynıyor ortalıkta. İnternet deseniz de keza aynı şekilde. Her iki fikri de ölümüne savunanlar var.

Çok şükür ki saçlarım siyahtan sarıya röflelenmiş, haftasına dibi çıkan bir renk değil. Çok fazla beyazım da yok, 17.haftama kadar konuyu bu nedenle çok kafama da takmadım. Ancak 17. haftamda artık öyle bir sıkıntı bastı ki, saçımın rengi solmuş, matlaşmış (hamile kalmadan 2 ay önce boyatmıştım en son- saçımdan 2 ton açık renge). Hazır doktor randevusuna gidince de sordum ve doktoruma sonuna kadar güvendiğim için o ne derse o şekilde uygulamaya karar verdim.

O gün kontrolümüzde doktora sorduk (eşimle, doktora sorulacaklar listesi tutuyoruz her kontrolden önce) ve doktorum yine tüm içtenliğiyle anlattı "Kafa derisi her bir saç kökü ve onları besleyen damarlardan dolayı, vücudun deriyle sürekli olarak iletişimde olduğu bir bölgedir. Saç derisine uygulanan bir tedavi, krem ya da benzeri bir uygulama, deri tarafından çok çabuk emilir ve saç köklerinden direkt olarak vücuda alınır. Bu nedenle ben hamileliğin ilk üç ayı olan bebeğin gelişiminin maksimum olduğu süreçte boyanmasını uygun bulmuyorum. Hamileliğin kalanında ise iki defa öneriyorum. Bilhassa artık doğumlar çok şatafatlı oluyor, fotoğraflar videolar çekiliyor, anneler de güzel olmak istiyorlar. Bu nedenle de bir hakkını doğumdan önce kullanırsın. Öncekini ise sen bilirsin." dedi. Hatta konuyu uç bir örnekle de şenlendirdi, eskiden bitlenen çocukların kafalarına benzin gibi alkol gibi bir madde (doktorumuz adını söyledi ama şimdi hatırlamıyorum) dökerlermiş ki bitler ölsün. Çocuklar zehirlenmiş bir şekilde hastaneye tanışınırmış. Çünkü kafadaki damarlar tüm o zehirli maddeyi emer ve kana karıştırırmış.

Bu açıklama öyle içime sindi ki işte aradığım yanıt buydu dedim! Tabiki saçımı boyamaktan vazgeçtim, taa ki artık dayanamıyorum dediğim noktaya kadar da durmaya karar verdim. Ancak doktorumun da önerdiği gibi doğumdan önce güzelce saçımı başımı yaptırır, insana benzerim ve doğumdan sonraki ağızım gözüm şişmiş haldeyken bari saçlarım güzel diye avuturum kendimi :)

Hamilelikte saç boyama sorununa bizim çözümümüz bu şekilde oldu doktorumla. Ancak bizim oğlan süpriz yaptığı için akıl edemedim ama planlı hamileliklerde mutlaka bebek sahibi olmaya karar verdiğinizde saçınızı doğal rengine boyatın, ne olur ne olamz, her şeye hazır olursunuz bu sayede.

14 yorum:

YUUGEN dedi ki...

en kötüsü de mat görünmesi zaten :(( beyazları çok sorun etmiyorum.
Son 3 yıldır saçımı boyatmıyorum o yüzden kafam rahat :)

Esra dedi ki...

henüz hamile değilim, kısa vadede de planım yok ama bu yazılarını not ediyorum bir kenara pek işe yarar şeyler doğrusu :)

yazmasam delirirdim dedi ki...

Ablam kesinlikle boyatmayanlardan oldu. Ve 3 5 renkli doğum yapmış bulundu. Doğumundan birkac ay önce saçıma ışıltılı boya yapmıştım dipten uca. Doğumdan sonra da yasak koydu bana, 5renkli doğum yaptım sende mi öyle olmak istiyorsun asla dipboya yapma doğurana kadar dedi.

Şimdi boyadan kurtulmaya çalışıyorum :)) bayağı zahmetliymiş ^_^ yani diyeceğim o ki; diren kızlı erkekli kedili :))

bücürükveben dedi ki...

Bence de boyamamak en doğrusu, her tür boyanın korkunç bir zehir olduğunu biliyorum...kokusu bile 'ben zehirim' diye bağırıyor rahmetli annemin saçlarını ben boyardım nasıl amonyak kokardı...tüm oda...

audrey dedi ki...

ben kendimi tutup hiç boyatmamıştım ama o zaman da saçım çok extrem bir renk değildi neyse atlattım o şekilde..

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Yani gazıydı, aşermesiydi, kusmasıydı, rahat yatamamasıydı, kilo almasıydı tamam, bir de saç boyatamaması mı var hamileleğin? :(( Tüh ya. Neyse, eminim bebişini taşıyorken umursamaz insan saçının ne renk olduğunu di mi? :)

Sadece C. dedi ki...

Ben hamileyken ilk 3 ay boyatmamıştım ama hem doktorlar hem kuaförler artık bu konuda çok bilinçli ve zararı yok da diyorlar (benim konuştuklarımın tamamı böyle dedi) ve bence önemli olan anne adayının kendini mutlu hissetmesi, eğer kendini bakımlı, hayat dolu hissetmene vesile olacaksa mutlaka boyat derim, yok eğer ben böyle boyatmadan da geçirebilirim diyorsan boyatma, kişisel bir karar ama hayır, konuştuğun kişinin bilgisine güvenmiyorum çünkü birkaç farklı doktora sordum beni ikna ettiler.. Bir de öneri benden, bebek doğmadan bir hafta önce falan boyatırsan hem fotolarda hoş ve ışıl ışıl çıkarsın, hem de ilk aylar yoğun olabilirsin saç boyatmak zor olabilir ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, ohh şahane yapıyorsun vallahi. Ben de uzun süre boyatmadım. Sonra uçlara iki renk attırdım, hadi dipleri de hafif elden geçireyim diye diye geldim bugünlere :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ne Giysem, ah ne mutlu banaaaa. Takip ettiğin için çok teşekkürler :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

yazmasam delirirdim, ayy ben de öyle çok duydum ofisteki arkadaşlarımdan. HEpsi çok renkli gitmişler son aylara kadar ama doğumdan önce boyatmışlar fotoğraflarda güzel çıkmak için:)

Ablan çok haklı, bence de beyaz problemin yoksa dibe boya yaptırma ;)

Direniyorum :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

bücürükveben, eh öyle tabi ama hepimiz ufak tefek de olsa oynuyoruz saçlarımızla, kozmetik amaçlı ;) Değişiklik her zaman güzel geliyor...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

audrey, aynen benim de öyle. Kendi tonumdan 1-2 ton daha açık ve uçlarında hafif renk var. Doktorumla da konuştum, olmadı uçlara birkaç paket attıracağım, dibe asla değmeden. Gayet güzel idare edeceğim ben de, öyle inanıyorum :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi , valalhi öyleymiş Eylül'cüğüm ben de bu kadar tantana olduğunu bilmiyordum. Daha doğrusu bu kadar erken başlayacağını tahmin etmiyordum :)

Bakalım hele beyfendiyi sağlıkla ve zamanında kucağımıza bir alalım, sana ilk elden nasıl bir duygu olduğunu aktaracağım, ben de bilmiyorum ki :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

cerenmus, yazıyı bir daha okursan görebilirsin ki yorumunu aldığım ve hamileliğimde bilgisine tek güvendiğim kişiden bahsediyoruz, doktorum. Kendisi şuan Acıbadem hastanesinde hasta bakan 35 yıllık tecrübeli bir kadın doğum uzmanı. Ben sözlerine güveniyorum, sonuna kadar. Malum, doktorlar da her konuda bir düşünmüyorlar, farklılıklar çokça oluyor, o nedenle iletişim kurduğumuz doktorlar birbirinden farklı fikirlerde olabilirler gayet normal. Ancak doktor yerine kuaförün fikrini hiçbirimiz almamalıyız bence ;)

Yorumun için çok teşekkürler, sevgiler.