15 Mayıs 2015 Cuma

Hamilelikte Kahve ve Kafein Mevzusu


Hamilelikte kafein tüketiminin doğru olmadığı, bilhassa bebeği güçsüz ve olması gerekenden kilosuz bırakacağı konusu herkesce bilinen bir gerçek. Ancak bu kısıtlamaları ne kadar yapmalıyız? Hangi noktaya kadar bırakmalıyız? Tamamen mi bırakmalıyız yoksa bizi mutlu eden ama sağlıklı olan dozları mı yakalamalıyız?

Ben Hamilelikte Sigara Kullanımı isimli yazımda da sigarayla beraber hayatımın çok önemli bir parçası olaran kahveyi de bir anda hayatımdan bıçak gibi çıkarttığımı, sonrasında fiziksel ve psikolojik sorunlar yaşadığımı anlattım. Doktorumun da bana anlattığı "Anne adayının mutlu ve stressiz olması bizim için her şeyden önemli." diyerek başladığı ve detaylıca anlattığı konuşmasının ardından da hafif hafif kahve içmeye başladım. Ancak içtiğim kahve, hiçbir zaman granül fabrika yapımı kahve olmadı. Türk kahvesi ya da filtre kahve tercih ettim ki en azından doğal bir ürün olsun. Türk kahvesini ilk başta günde 1 olarak belirledim kendime. Akşamları eşimle içtik, keyif yaptık, mutlu etti beni. Sonrasında bu rutini de bozdum ve canım kahve istedikçe içmeye başladım. Hayatımdaki kahvenin yerine su koydum. Yanımdan hiç ayırmadığım pipetli 600ml'lik şişemden yudum yudum içip ağzımı meşgul ettikçe canım da kahve istememeye başladı. 

Sonrasında dışarıya çıktığımızda kafeinsiz kahve içmeye başladım. Artık neredeyse tüm kafe zincirlerinde bu alternatif var ancak bu da hiç sağlıklı bir alternatif değilmiş. Çünkü kafeinsiz yapmak için yapısıyla oynuyorlarmış, fabrika müdahalesi varmış. Hem zaten tadı tuzu da olmuyor, sevmedim, kısa sürede vazgeçtim.

Haftalar ilerledikçe farkettim ki canım artık kahve istemiyor. İstediğinde de içiyorum zaten, o zaman derdimiz nedir yahuu dedim kendi kendime :)

Evet, dert yok aslında. Anne adayları hamile olduklarını öğrendikleri ilk andan itibaren kendilerini öyle bir cendereye sokuyorlar, öyle katı yasaklar koyuyorlar ki önlerindeki 9 ay boyunca kendilerinin de bir hayatı olması gerektiğini unutuyorlar. Bu nedenle size kahve içmek keyif veriyorsa, için tabiki. Her zaman sağlıklı sınırlarda kalın, yeterli bence.

Siz yine de bir hamile anne adayının günlük maksimum kafein tüketim miktarının 200mg olduğunu aklınızın bir köşesine yazarak, aşağıdaki listeyi kabaca referans alıp, günlük tüketiminizi kendi istek ve ihtiyacınıza göre belirleyebilirsiniz.

Not: Kafeinin pek çok farklı besin maddesinde de bulunduğunu unutmamak gerek.

Kahve ve çay çeşitlerindeki kafein miktarı:
1 fincan filtre kahve : 135-200 mg
1 fincan espresso : 100 mg
1 fincan cappuccino: 100 mg
150 cc hazır kahve : 60 mg
2 gram Nescafe® ile hazırlanan kahvede: 50-70 mg
1 fincan Türk kahvesi : 60 mg
150 cc Kafeinsiz Kahve : 5 mg
1 fincan siyah çay: 40 mg
1 fincan yeşil çay: 20 mg


4 yorum:

YUUGEN dedi ki...

benim doktorumda abartmamak koşulu ile içebileceğimi söyledi, her gün 1 tane içiyorum zaten alışkanlık olduğu için içmediğim zaman işte çok uykum geliyor, öğlen yemeklerde ayran yada yoğurt da tüketiyorum, bazen küçük kutu sütte içiyorum kahve içmesem masaya yığılır kalırım sanırım :)

Burcu Odacı dedi ki...

Ben de canım istediğim zaman içiyorum valla, tabiki abartmadan ve dediğin gibi Türk kahvesi veya filtre kahve. Önemli olan mutluluk, çok da kasmamak lazım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, çok haklısın... Benim de akşamüzeri ara öğünüm yoğurt, ardından bir bastırıyor ki uyku...

Ne mutlu ki süt içebiliyorsan, ben içemiyorum malesef, kokuyor :/ Onun yerine peynir ve yoğurt miktarını arttırmamı istedi doktorum.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

burcuuuuk, evet Burcu'cuğum aynen öyle... Önemli olan mutluluk, canımız istediğinde güzel dozlarda her şeyi tüketmek...

Hem gerçekten de 9 ay boyunca biz de, alışkanlıklarımız da, isteklerimiz de aynı bedende yaşıyor. Tamam beyfendiler var ama eeee biz de varız ;)