25 Mayıs 2015 Pazartesi

Hamileliğimin 22, 23 ve 24. Haftaları


Bu hamilelik yazımda üç haftayı birleştirmek durumunda kaldım. Çünkü her hafta için ayrı ayrı yazacak bir aksiyonumuz olmadı açıkçası. Bu durum ise hamilelikte her zaman istenilen bir şey; aksiyonsuz ve her şeyin yolunda gittiği haftalar. Çok şükür.

Bu haftalarımda beni en çok yoran, malesef ki normal hamileliklerde 30.haftalardan sonra başlayan ama bende 23. hafta gibi erken sahneye çıkmış olan pelvik ağrısı oldu. Pelvik/Pelvis ağrısı (çatı ağrısı diye geçiyor her yerde), benim kaba değimimle leğen kemiğimin alt kısmının ağrıma durumu olarak açıklanabilir. Bu ağrılar başlamadan önce o bölgedeki kemiklerin varlığıyla tanışmamıştık hiç :)

Peki bu ağrı nasıl oluyor... Misal, pijamamı giymek için bacağımı kaldırdığım anda leğen kemiğim ayrılıyormuş gibi ağrı yapıyor, oturarak giymek zorunda kalıyorum. Ya da yatakta gece dönerken, merdiven çıkarken, yeri geldiğinde yürürken... Bir de katır kutur sesler var ki en şenliklisi :) Bilhassa  sabah yataktan kalkarken "katırrrtttt, kurttt" diye sesler geliyor o bölge kemiğinden.

Tabiki böyle bir ağrım başladığında endişe duydum, internette araştırdım. Yukarıda da belirttiğim gibi 30. Haftalardan sonraki bir şikayet olduğunu okuyunca daha da moralim bozuldu. Allahtan doktorumuzla 24.hafta kontrolümüze bir kaç gün kalmıştı, kontrol sırasında mevzuyu sorarım diye düşündüm.

Doktorumuzla olan 24.hafta kontrolümüzde ilk bu derdimi anlattım. Çünkü hafta boyunca yaşadığım bu ağrılar beni o kadar yordu ki... Hele 10 saat boyunca ofiste dik oturmak... Doktorumuz bunun normal olduğunu, vücudun hazırlanmasının beklenen ve istenen bir şey olduğunu, o bölgedeki birbirinden bağımsız hareket edebilen 6 adet kemiğin sebep olduğunu söyledi. Ayrıca ultrason görüntülerinde de bizzat bize de gösterdiği üzere bizim beyfendi sol kemiğimin üzerine oturmuş, bacaklarını da düz bir şekilde (evet, hala bacaklarını toplamamış, rahatına çok düşkün) sağ kemiğime ve mesaneme doğru uzatmış. Bu pozisyonu bile bu ağrıları tetikleyen, arttıran bir şeymiş. "Keyfi ne zaman isterse toplar bacaklarını, biraz rahatlarsın" diye de ekledi. Tabiki ilerleyen birkaç hafta içerisinde zaten uzattığı bacaklarıyla ilgili yerlere sığamayacağı için, mcbur toplamaya :) Velhasıl, hamilelik sürecimizdeki diğer her şey de normal olduğu için bir risk görülmediğini de ekledi.

Kontrolümüz sırasında oğlumuzu izledik her zamanki gibi. Ancak ilk zamanlardaki gibi "tam bir bebek" göremiyoruz tabi, parça parça yer alıyor ekranda. Büyüdü beyfendi :)

Bu seferki kontrol sırasında beni en etkileyen şey ise doktorumuz ultrason ile bakarken ekranda gördüğüm hareketleri, karnımda hissediyor olmaktı benim için. Beyfendiyi görüyoruz ekranda, bacağını ittiriyor ve eş zamanlı olarak ben de tekmesini hissediyorum. Görüntü ile hissimin birleştiği, heyecanlı bir an oldu benim için.

Doktor kontrolümüzün sonunda şeker yüklemesi konusunu görüştük kendisiyle ve 25. haftamda şeker yüklemesi yaptırmak üzere sözleştik. Evet şeker yüklemesi yaptırdım ve çok şükür ki sonucum normal çıktı, hiç de pişman değilim. 25. Haftalık yazımda ise şeker yüklemesi konusunda yaşadığım tüm detayları paylaşıyor olacağım.



8 yorum:

safransarı dedi ki...

canım benim, bir şey olacak mı diye de beklemek yorar ve üzer seni, sal gitsin; zordur bilirim(gerçi nereden bilecem) ama yine de tadını çıkarmaya bak
eminim ki tombişlik çok yakışmıştır sana :)

YUUGEN dedi ki...

bende ağrılar 1-2 haftadır var, özellikle dün akşam neredeyse hiç uyumadım sağa dön yok sola dön yok sanki bacakları ayaklarını bilerek gerdiriyor içeride yaramaz :) sabah bir 15 dk yakın regl ağrısı gibi ağrımda oldu artık normal dedi doktor sıklaşmadığı sürece sorun yok dedi...
Senin erkenden ağrıların başlamış umarım çabucak geçer daha rahat edersin birde iş üstüne gelince nasıl dayanılmaz oluyor anlayabiliyorum :((

Burcu Odacı dedi ki...

Umarım biran önce geçer ağrıların canım. Ben henüz tanışmadım o ağrılarla, herhalde bizim beyefendinin her kontrolde gördüğümüz bağdaş kurmuş halinden dolayıdır. Ama şu yatakta bir yandan diğer yana dönmeye çalışmalar yok mu, işte onlar çok zor oluyor. Üstelik daha en az üç ay var, iyice büyüdüklerinde kıpırdayamayacağız yatakta sanırım :)

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Ay inanamıyorum yaa, ne komik, ne sevimli şeyler bunlar. :) Aman sakın yanlış anlama, senin ağrı çekmen değil tabii komik olan, umarım bir an önce geçer onlar. Ama bebeğin öyle ayağını uzatması, keyfine esince toplaması falan pek tatlı geldi bana. Sen de çok şirin yazmışsın, gülerek ve şaşırarak okudum.
Bebişin bacaklarını bir an önce çekmesi ve anneciğini rahatlatması dileğiyle diyeyim. ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, ne güzel bir msaj oldu bu, çok teşekkür ederim! Evet, malesef ki taşıdığın yükün önemi, hormonlar derken çok stresliymiş her şey... Bir de her yönden sıkıntılarla dolu geçince, artık ben de yoruldum endişelerden. Az kaldı diyoruz, tadını çıkartacağım daha, hele bir doğum iznine ayrılayım...

Tombişlik ne demek yahuuu balon :) Dün iki sandalye arasından gözüm kesti, geçerim dedim ama sıkıştım kaldım :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, ah tabiki asıl seninkilerin başlama zamanı, az kaldı dayan, sağlıkla kavuşacaksın güzel kızınıza ♥

Malesef benimkiler erken başladı ama bebeğin pozisyonu o kadar etkili ki.. Bak iki gündür azaldı biraz ağrılarım, bacağımı kaldırabiliyorum azıcık :) Belki pozisyon değiştirince rahatlarım ben de.

Senin haberlerini ve hayatının yeni dönemini heyecanla bekliyoruz ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

burcuuuuk, ahhh umarım vaktinde tanışırsın o ağrılarla Burcu'cuğum. Erken gelmesinler sana da :/ Dediğim gibi öyle ses çıkartabilecek ve ağrıyabilecek kemiklerim olduğunu, bebeğin her kemiğe vuran ayağının etkisiyle ağrı gireceğini hiç tahmin etmezdim. Bitmedi söylenmelerim, bitmedi :)))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, hakikaten Eylül'cüğüm düşünsene, karnında kendi karakteri ve şimdiden bu karaktere göre şekillenmeye başlayan hareketleri olan bir canlı büyüyor, çok korkutucu :) Hareketsiz ve rahatına çok düşkün bir bebek bizimkisi. Dediğim gibi ayak uzatması ayrı, dürtmeden hareket etmemesi ayrı, çok dürtersen de sinirlenip öyle hızlı vurması ayrı, hepsi karakter bence :)