11 Mayıs 2015 Pazartesi

Hamilelikte Çatlak Kremleri, Nemlendirme ve Kaşıntı Sorunu


Ah çatlaklar, ah çatlaklar, vah anneler... Hamilelik sırasında anne adayının göbeğinde, belinde, bacak içlerinde, göğüslerinde ve canının istediği her noktada meydana gelen çatlaklar yüzünden hanımlar pek dertli. Sen değil misin peki? Yok vallahi değilim, zaten her yanım yapım gereği hamile olmadan bile çatlak içinde. Ha üç daha çatlamış, ha çatlamamış, geç bunları, hem bebeğimiz hem de biz sağlıklı bir şekilde atlatalım da başka şey istemem.

Benim için konunun önemsizliği hiç mühim değil, herkesin derdi bu olunca da hakkında yazmadan edemedim. Ben çatlak kremi ve genel olarak kremlenme işine 14.haftadan sonra vücudumda başlayan ağır kaşıntılar nedeniyle giriştim. Malum, vücudumuz genişledikçe derimiz kuruyor, kaşınıyor ve çatlıyor. Bu kaşıntılar ise hafif tatlı tatlı olabilmekle beraber, bendeki gibi gece uykulardan uyandırıp hatır hutur kaşıma krizlerine kadar da gidebiliyor.

Özetle bu kaşıntılar ve çatlaklar kol kola gittiği için ben kaşıntılarım için tercih ettiğim nemlendirme yöntemlerini sizlerle paylaşacağım. 

Öncelikle Bath&Body Works'ün yüksek nemlendirmeli, tüp içerisinde satılan kremleriyle başladım (neden derseniz, tabiki elimde vardı da ondan... Bir de yeni krem mi alacağım yahuuu). Ancak bu krem normalde beni her zaman mutlu ederken, o andaki kuruluğuma yeterli gelmedi. Yapısı çok katı, güzel sürülemez bir hal aldı. 

Ardından Body Shop'un Body Butter (yani vücut tereyağı) olarak geçen katı kremlerinden aldım. Gayet memnun kaldım, nemlendirme işini güzel gerçekleştirdi. Ancak o kadar kuruydum ki çok sürmem gerekiyordu ve krem de çok katı yapılı olunca neredeyse 15 dakika boyunca duş çıkışında kremleniyordum, kremi eritmeye çalışıyordum. Hamileyken insan çok yoruluyor biliyor musunuz... Yoruluyordum... Havalar ısınmaya başladıkça krem de yumuşuyor, yumuşadıkça da kullanmaya başladım yeniden.

En sonunda ise aradığımı buldum. Nivea Duşta Krem! Nivea markasının hayvanlar üzerinde test yapıp yapmadığını bilmiyordum, hatta yaptıklarına emindim ancak markanın resmi açıklamasında yapmadıkları yazıyor. Bunun üzerine kaptım kremi, denemeye koyuldum. Hayatımda hiçbir nemlendiriciden bu kadar memnun kalmamıştım sanırım... Duşunuz bitince çıkmadan kremleniyorsunuz, sonrasında üzerinizden bir su akıtıp durulanıyorsunuz. Çıktıktan sonra ise hemen giyinebilirsiniz. Mükemmel bir ürün, fiyatı çok ucuz, marketlerde de satılıyor.

Benim yazdığım bu ilkel kremler haricinde tabiki hamileler için üretilmiş çatlak kremleri, serumlar var ama dediğim gibi ben gerek görmedim. Çatlak mevzusunun çok fazla oranda kişinin vücut yapısıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle de zaten çatlayacağını bildiğim vücudum için küçücük tüpü 150TL'ları bulan paralar vermek istemiyorum. Zaten çatlaktaki mevzu da bol bol nemli tutmak olunca, nemlendiricilere sarıldım ben de...

Velhasıl ben çatlama öncesi kaşıntı krizlerimi bu şekilde atlattım. Güzelce nemlendirme sağlandıktan sonra kaşıntı falan da kalmıyor, çatlar mısınız bilmem ama :)

8 yorum:

Hazel Çelik dedi ki...

bol su içmek vücudun nem açısından da ihtiyacını karşılıyor tabi ben su içmeyi pek sevmediğim için direk Mustela yağ aldım :) deney yapmıyor çok memnunun :) Nivea'da deney yapmıyor ama Çinde satılıyor çok ince bir çizgi işte alıp almamak konusunda her zaman ikilem yaşıyorum :(

yazmasam delirirdim dedi ki...

Neme doymadan bir cilt olarak ben Nivea duş kreminden (kuru ciltler için olan) sonra kışın ekstra nemlendirici uyguluyordum. Yaz geldi de onunla geçiştirmeye başladım.

İlerde bi'gün anne adayı olursam, muhtemelen senin gibi olacam çatlak mı aman bebeğime bir şey olmasın mantığıı:)

Gokkusagi Dosyasi dedi ki...

Bu Nivea'yı önermen süper olmuş, böyle bir üründen hiç haberim yoktu, mutlaka deneyeceğim. Ama bir şey sorayım, durulaması zor mu? Yani durulamak için ovuşturmak lazım mı yoksa suy akıtıyoruz ve bitiyor mu?

cerenmus dedi ki...

Kaşıntıları aman hafife almayın, çok basit bir testle belirlenebilecek olan bir karaciğer problemi oluyor, bazı doktorlar atlayabiliyor, ben bu nedenle 3 hafta erken doğurdum. Buna neden olan "hamilelik kolestazı" hakkında Öğrenen Anne'de çıkan bir yazıyı ekliyorum ;) http://ogrenenanne.blogspot.com/2013/05/gebelikte-kasnt.html

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Hazel Çelik, haklısın. Zaten doktorumun da en başından beri belirttiği, "içebildiğin kadar su iç". Hem enfeksiyonlar, hem ödem, hem bebeğin suyu, hem de vücut nemi için bire birmiş.

Çin'de satılan konusunda malesef ki bir ayrım yapmıyorum ben. Çünkü benzer konu marka gruplarında da var. Misal Body Shop hayvan deneyi yapmıyor ama üst markası yapıyor. Onu da mı kullanmayacağız... Bilmediğim, hassas konular :/

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

yazmasam delirirdim, o nemlendiricinin üzerine bir kat daha geçiyorsan gerçekten kuruymuşsun çook... Hamileyken yandın, ben sana diyeyim :) Ben ki öyle çok kuru değildim, ona rağmen kurudum da kurudum... Şimdiden kolaylıklar dilerim sana :))

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, yok yookk durulama dediğime bakma, üzerinden su akıtıyorsun sadece. Duştan çıktığında üzerin sanki bebek yağı sürünmüş gibi kaygan oluyor, kuruduğun an vücut çekiyor onu. Yani öyle şapa şupa durulanmak, elinle ovalanmak falan yok. Akıt ve çık :)

Eğer ki cildin çok kuruysa mutlaka "kuru ciltler" yazan versiyonunu almanı tavsiye ederim, daha etkili ;)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

cerenmus, çok teşekkürler uyarı ve detaylı bilgi verdiğin için. Gerçekten de hiç haberim yoktu böyle bir rahatsızlığın varlığından. Eminim bu yazıyı okuyan anne adayları da bilgilenmiştir bu konuda...

Bendeki sıkıntı bildiğin "genişleme ve kuruma" kaşıntısı çok şükür ki. Öyle farklı yerlere de yayılmıyor. Yine de dediğin gibi dikkat etmek ve belirtilere karşı tetikte olmak lazım.

Çok teşekkürler katkın için ♥