13 Mayıs 2015 Çarşamba

Hamilelikte Mide Bulantısı Şart mı?



Hamilelikte mide bulantısı şart mı? Hayır değil, ben mide bulantısı yaşamadım. Ancak herkeste yaygın bir inanış var ki mide bulantısız hamilelik olmaz, olsa da o sağlıklı bir hamilelik değildir. Gerçekten, çoğu kişi böyle inanıyor, midesi bulanınca her şeyin yolunda olduğuna ve iyi gittiğine inanıyor, hatta cahil olduğunu düşündüğüm bazı doktorlar da mide bulantısından şikayet eden anne adaylarına "Sakın dert etme, mide bulantısı sağlıklı bir hamileliğin belirtisidir" diye yanıt bile veriyorlar.

Ben de bunu böyle bilirdim. Her türk filminde kadının önce başı döner, ardından öğürtü gelir ve kusar, "Hahhh bak hamile kadın!" derdik biz de izleyici olarak. Böyle öğretmişler bize, ne yapalım... Ancak başıma gelince anladım ki ne baş dönmesi, nede mide bulantısı hamilelikte şart değilmiş.

Bana hamileyken mide bulantısından kavrulan annemin hikayelerini dinleye dinleye, hamile kaldığımdan beri bekledim ki bulantılarım başlasın. Hep "daha erken, haftaya başlar, yavaş yavaş başlar" diye diye kaç aylık oldum halime bakın, artık bulanmaz herhalde :) Hatta hamileliğimin başlangıcında hafif mide hassaslıklarım başlayınca erken önlem olsun diye koştuk eczaneye şu mide bulantısını önleyici bilekliklerden bile aldık, boşu boşuna para vermişiz vallahi.

Doktorum da normal olduğunu, şanslı olduğumu söyledi... Daha ne olsun...

Bende hamilelikte mide problemi sadece 12, 13. haftaya kadar çok aç kaldığımda oldu. Aç kaldığımda midem bulandı, tahammülüm kalmadı. Arabanın yolcu koltuğunda oturunca da çocuk gibi araba tutar oldu, öyle böyle değil, ne tutmak hem de, kusmalı musmalı, tam rezalet. Bir de canımın istemediği şeyleri yiyince mide yanması yaşadım kısa bir süre, o kadar. Midemle yaşadıklarım çok kısa süre içerisinde bu kadarcıktı ve hiç de eksik bir hamile değildim. Aksine yemek yiyemediği için işe gidemeyenler, kustuğu için beslenemeyip serumlara bağlananlar... Çok şanlıydım, çook...

Velhasıl, lütfen çevrenizde bulunan ve midesi bulanmayan hamile görürseniz ne kadar şanslı olduğunu ve her şeyin normal, yolunda gideceğini söyleyin ona. Sanki eksikmiş, sanki bir sorun varmış gibi davranmayın. Hamilelik demek hormon demek, hormon demek ağlamak demek, üzülüyoruz, vallahiii :)


4 yorum:

YUUGEN dedi ki...

bende de hiç olmadı :) vallahi o doktordan şüphe duydum öyle şey mi olur her insanın bünyesi farklı ..

bücürükveben dedi ki...

Takma kafanı, kafaya takarsan olur, hep öyle diyor psikologlar hani midem bulanacak diye kendini şartlayanlar var belki..
Bu arada hormonlar dedin de bizim bahçenin iki kedisi vardı bunlar anne-kız, ay ikisi de doğum yaptılar, biri 6 tane, birinin 3 tanesini gördük, oraya taşıyor, buraya taşıyor:)
Hormonlar ne olduysa bir cesur olmuşlar bir cesur olmuşlar bahçeye bir erkek kedi yaklaşırsa bir kilometre kovalıyorlar :)))

Unknown dedi ki...

Oh ne güzel, şükür ki hamilelikte bu dertlerinin olmaması. Allah bu derdi aratmasın inşallah.
Sağlıkla kucağına almak nasip olsun:)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Yeni Gelin Yeni Hayat, eh işte başlarda biraz yormuş ve bizi üzmüş olsa da çok şükür bugünlere geldik, her geçen gün daha güzelleşiyor her şey. Çok teşekkürler güzel dileklerin için, darısı isteyen herkesin başına ♥