23 Mayıs 2014 Cuma

İstanbul Bilişim'den Alışveriş Yapmadan Önce Hazırlıklı Olun

Kızlı Erkekli Kedili olarak bu blog sayfamın, güzel anılardan, mutluluklardan, gezilerden oluşmasını tercih ediyorum. Arada ülke gündemine dair mutsuzluklarımı içeren yazılar da kaçabiliyor, olur o kadar...

Bu yazımda sizlerle İstanbul Bilişim'in internet satış sitesi olan http://www.istanbulbilisim.com.tr'den nefret etmiş olma sebebimi anlatacağım. Buradaki amacım, bir gün bu siteye yolunuz düşerse, sakın ki sakın alışveriş yapmayın!

7 Mayıs tarihinde verdiğim bir siparişim oldu. Bu sırada emsallerine göre ucuz olan fiyatı, bu siteden alışveriş yapma nedenimdi. Sabah saatlerinde verdiğim siparişin ardından 2 saat içerisinde ilgili yerden bir telefon aldım, stoklarında ürünün kalmadığını (internet sitelerinde hiçbir stok sıkıntısı görünmüyordu) ve benim için de uygunsa siparişimi iptal edeceklerini söylediler. Tamamdır, hiç mühim değil diye düşündüm ve onayladım. Ödememi kredi kartımla yaptığım için kartıma iademin 7 gün içerisinde gerçekleşeceğini belirtildi. Hadi bu da çok problem değil diye düşündüm (benim paramı 7 gün boyunca hesaplarında tutup, işletmeleri kabul edilebilir değil ama neyse...). Bugün günlerden 22 Mayıs, halen bir ödeme alamadım! Yani tam 15 gün oldu! Telefon ile ilgili departmanı her aradığımda (iki haftadır, her gün) aramızda şöyle bir diyalog geçiyor:

"Hanımefendi, ödemeniz işlem sırasına alınmış ve bu hafta içerisinde yapılacaktır" 
"Bana taahüt edilen "7 gün içerisinde ödeme" konusu ne oldu?"
"7-10 Gün içerisinde ödenecektir diye bilgi verildi size."
"Ee? 15 Gün oldu?
"İşleminiz ödeme sırasında, bu hafta içerisinde yapılacaktır."
"Beni şikayet hattınıza aktarın, şikayet kayıdı açmak istiyorum."
"Şikayet hattımız yok."
"Nereye şikayet ediyoruz peki?"
"İnternet üzerinden alınıyor. İnternet sitemizde ilgili formu bulabilirsiniz"

Bu görüşme üzerinde her defasında internet sitelerini ziyaret ettim ve ilgili formu bulamadım. Eminim vardır, yasal olarak olmak zorundadır diye tahmin ediyorum. Ancak tahminim öyle bir yere saklamışlar ki bulamıyorsun.

Velhasıl çıkmaza girdim, geri ödeyecekler diye bekliyorum. Bu sırada kesilen kredi kartımın borcunu da ödemek zorunda olduğumu hatırlatmama gerek yok sanırım...

Siz siz olun İstanbul Bilişim'den bir şey almayın.

SONUÇ BURADAKİ YAZIMDA: TIK TIK




22 yorum:

Unknown dedi ki...

günaydın,
çok fenalar işte böyle!
zorla insanı yabancı markalara itiyorlar,merakla bekliyorum neticeyi

Emel Sevren Pınar dedi ki...

Demek ki ne kadar çok kişiyi senin gibi mağdur etmişler ki, sıraya sokmuşlar baksana:((( ve o sıra nasıl bir sıra ise, hala sana SIRA gelmemiş:((( Uzayıp gidiyor sanırım...
Bunlar, kimi aptal sanıyorlar Allah aşkına???
Yerli internet sitelerinden hiç alışveriş yapmam, sadece amazon ve tchibo ya güveniyorum bu konuda.
Eski kafalıyım biraz ben ama bu ülkede kimin ne yaptığı belli değil. Adamlar ayakkabı kutusunda para sakladılar, insani yardım dediler:(
Yatak odalarında para sayma makinesi çıktı, inkar ettiler. Hiç şaşırmadım bu yaşadığına ama umarım ve dilerim en kısa zamanda paranı geri alırsın. Helal para kolay kazanılmıyor sonuçtai, her sabah evden bu dolandırıcıları besleyesin diye mi çıkıyorsun. Peşini bırakma, bende çok sinirlendim şu an:(
Haberdar et, merak edeceğim. Geçmiş olsun.

Esra dedi ki...

Maalesef online alışverişlerde başımıza böyle şeyler geliyor.

Bu zamana kadar İstanbul bilişimden bilgisayar, actifry, telefon gibi birçok şeyi gayet uygun fiyata aldım ama hiç sorun yaşamadım. Ama sorununa yaklaşımlarını beğenmedim. Artı online alışverişte kalite müşteri ile ilişkiyle ölçülüyor. sorun yaşadığımda ilgi gösteren, sorunumu hemen gideren yerlerde yaşadığım problemleri görmezden gelebiliyorum ama insanı oyalamaya çalışan böyle işletmelerden hazzetmiyorum.

Burcu Odacı dedi ki...

Umarım sorun en kısa zamanda çözülür canım, olmazsa
http://www.tuketici.gov.tr/index.snet?wapp=main_tr
bu linke bak, tüketici şikayetleri bölümünde şikayet et diye bir şey var...

Unknown dedi ki...

Ben de Mecidiyeköyde mağazasından telefon almıştım. Fiyatlar başka yerlere göre gerçekten çok uygun. Bir preoblemle karşılaşmamıştım. Ama neden bu kadar uygun fiyatlara satıyorlar diye bir şüphe oluşmuştu içimde. Bir daha birşey alacağımı sanmıyorum. Pek güvenilir hissi vermediler bana.

bücürükveben dedi ki...

Ay canım yaaa:((((bak üzüldüm şimdi inan..inşallah en yakın zamanda paranı geri alırsın, ben bu şekilde alışveriş hiç yapmadım açıkçası korkuyorum ama yeğenim sıksık alıyor öyle şeyler,herkesin başına gelebilir onu da uyarıyorum ama gençlik işte hiç takmıyor beni...bu yazını ona okutayım da ders olsun, korksun biraz...
en kısa sürede paranı geri almanı diliyorum
sevgilerimle

Emrah Özdemir dedi ki...

İnternet sıkıntı yahu. Bende bir har disk sipariş etmiştim. Haladır yolda. Her aradığımda yolda. :D Yani insan gerçekten bazen hayret ediyor.

Nesrin dedi ki...

Biz eşimle anneler gününde iki farklı adrese gönderilmek üzere iki mikrodalga fırın aldik. Anneminki 1 gün sonra sorunsuz elinde oldu. Kayinvalideminki kargodan kaynaklı bir iki gün gecikti ve paketi açtığında fırının sağ üst kısmında çökme olduğunu görmüş. Kargo hatası mı, hasarlı ürün mü girdi bilemiyoruz ama mail atıp durumu bildirdik ve hemen geri alıp yenisini gönderdiler.
Sanırım bu internet alisverislerinde sıkıntı stokta ürün olmayınca çıkıyor. Biz de aynı şekilde Vimjo mağduru olduk, blogta da uzun uzun yazmıştım. Siparisimiz stokta yok diye iptal edildi para bir türlü yatmadı. Kaymakamliga tuketici mahkemesine sikayet ettik ve haklı bulunduk para hala yatmadı. Tek tesellimiz harcama tutarının 50 TL olması. Elektronik vs her şeyi internet üzerinden alıyoruz ve yüklü meblalar harcıyoruz. Öyle bir duruma denk gelse ne yapardim bilemiyorum. .insallah bir an önce paranı geri alırsın.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, aynen öyle, tövbe bir daha bunlardan bir şey alırsam...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emel Sevren Pınar, değil mi ama... güvenemiyor insan... En büyük türk internet satış sitelerinde bile ya stok ya geri ödeme ya iade derken, bir yerlerde illa ki sorun çıkıyor. Bir Amazon gibi sorunsuz ve güvenli olamıyor malesef... İşte dediğin gibi ülkemizde sıkıntı. Tüketici hakları, satış kuralları vs hepsi yalan...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ne Giysem, işte demek ki herkese denk gelmiyor sorun, çok şükür şanslı olmuşsun... Söylediğinde çok haklısın. Benim de daha misal hepsiburada'dan aldığım ama stok problemi, gönderim gecikmesi yaşamışlıklarım var. Ancak sorunumu çözmeye çalışan, benim haklı olduğumu bilen ve hissettilen, ilgili müşteri hizmetleri sayesinde önemsemedim ben de...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu'cuğum, bak ülkemizde haklarımızı, şikayet edilecek yerleri bile bilmiyoruz... Sayende öğrendim, inceleyeceğim hemen. Çok teşekkürler...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs, ah canım işte ben de ona kandım, gerçekten piyasaya göre çok ucuza satıyor adamlar. Bizim gözümüzün görmediği hatalı ürünler mi satıyorlar diye aklıma gelmiyor değil. Çok şükür bir problem yaşamamışsın. Bu konuda internetteki şikayetleri okuduğumda farkettim ki siteyle problem yaşayan çok insan varmış. Kimisi alışverişinin daha ilk başında problemlerle başlamış, kimisi sonrasında ürün desteğinde problemle karşılaşmış. Dediğin gibi, güvenirilir değiller velhasıl...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, Müjde ablacığım, işte internetteki fiyatlar, mağazalara göre daha ucuz. Hem de ofiste oturduğum yerden alışveriş yapabilme lüksü her şeyden tatlı geliyor. Böyle sorunları çok ender yaşıyor olsak da arada denk geliyor işte. Güvenli sitelerden şaşmamakta fayda var ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, alemsin, haladır yolda, çok yaşa :)) Bir de bunu sanki devlet meselesi gibi ciddi bir şekilde "ürününüz kargoya verildi, bu hafta içerisinde elinize ulaşacaktır" gibi süslü bir cümle ve ciddi ses tonuyla söylüyorlar ya... Salağım ben de, aklım da yok... Tövbe tövbe...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Nesrin, çok şükür sorunsuz olmuş alışverişiniz. Vimjo konusunda ise ben de mutsuz müşterileri duydum hep, güzel ürün ve fiyatlar olmasına rağmen hiç elim gitmedi oradan alışveriş yapmaya... Biz diyorum 50TL çok şükür diye... Senden 50, ondan 50 derken bildiğin hırsızlıktır bu... Çok fena...

Kedili Blog dedi ki...

Ben direkt Airpot'taki mağazasına gidip deneyerek elektrik süpürgesi almıştım geçen sene. Karttan ödemeyi aldılar, fatura kestiler ve sürpriz ! Depoda kalmamış !
Neyse ki hemen oracıkta iade işlemi yapıldı da ugraştırmadılar...
Sana da geçmiş olsun, umarım bir an önce halledersin bu sorunu.

Emel Sevren Pınar dedi ki...

ben merak ettim alabildin mi parani geri???

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emel Sevren Pınar, çok teşekkürler takibin için♥ Aldım ama taksitle ödüyorlar, o da olsun, aldım ya en azından demekten başka bir şey gelmiyor elimden. Tövbe bir daha bu adamların sitesine bile girmem!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Kedi Butik , ah işte aynı sorun! Stoklarını takip edemiyorlar, çok acayip bir sistemleri var. Dediğin gibi orada olduğun için hemen halledebilmişsin çok şükür.

Unknown dedi ki...

ne oldugunu cok merak ettim..
sonuc?
sevgiler

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Cihanin Bahcesi, sonuç burada :) http://kizlierkeklikedili.blogspot.com.tr/2014/05/param-geri-alabildim.html?showComment=1401352543091#c2560419227873595609