2 Mayıs 2014 Cuma

Çakmak Otlakçıları

Hiçbir şeyin otlakçısını sevmem ama çakmak otlakçılarından daha nefret ediyorum!

İhtiyacımız olan bir şeyi unutmuş olabiliriz, başka birisinden "yardım" niteliğinde rica da edebiliriz ama plazada güzel maaşlarla, iyi bir şirkette çalışan hanımefendiler ve beyfendiler, hemen 5 metredeki marketten 1TL verip de çakmak almak yerine benden çakmak istediklerinde sinir oluyorum! Elim kolum dolu, birisinde telefonla konuşuyorum. Yanıma gelip, çakmağımı istiyorlar... Çakmak yok dersen de sigaranı istiyorlar! Ben sana neden sigaramı vereyim, pis ellerinle neden elleyesin... Bir süre "Çakmağım yok" diyerek geçiştirdim, baktım olmuyor, ardından "Ellerim dolu, bir zahmet şu marketten alın çakmağınızı" demeye başladım. Bu lafa çok bozulanlar oldu... Bu konuyu abarttığımı sanmayınız, bir sigara içiş süresince ortalama 2-3 kişi çakmak istiyor benden... Rüzgarda yakamadıkları çakmağı beğenmeyeler "yanmıyormuş bu" diyip geri veren ve yanımdaki farklı kişiden başka çakmak alanlar bile oluyor! Hepsi başka başka şirketlerde çalışan, tanımadığım insanlar ama sigara içen tipler hep aynı, bu nedenle de çakmak isteyen tipler hep aynı! Benim bu asabi tavrıma karşılık bana kötü kötü bakmalara başladılar... 

Hanımefendiler ve beyfendiler "Nasılsa aşağıda birilerinde çakmak vardır" diyerek ofislerinden çıkıp geliyorlar ve ardından sırayla çakmak istemeye başlıyorlar. 

Yardımseverlik niyetimi kaybetmediğime eminim, aksine bu insanların, yardımseverliğimi suistimal ettiklerini düşünüyorum. Bu rahatlık halini üzerinde taşıyan insanlar, sadece çakmak konusunda böyle değiller. Hayatlarında tüm konularda böyleler. "Şu eğlenceye gideyim, dönüşte nasılsa birisi vardır, onlara yamanır kendimi eve bıraktırırım nasılsa", "Boşver giderken bir şey götürmeyeyim, nasılsa herkes bir şeyler almıştır", "Dur ben hiç sesimi çıkartmayayım, nasılsa başkası atlar birazdan, onun üzerine kalsın iş" gibi gibi gibi...

Sevmiyorum umursamaz insanları ve otlakçıları...

16 yorum:

maviye iz süren dedi ki...

bunu ben de yaşıyorum :)
bir veriyorsun iki veriyirosun üçüncüde hakikaten sinir oluyosun.

günaydın :)

Burcu Odacı dedi ki...

Bu tarz insanları ben de hiç sevmiyorum...
Bak sana sigarayı bırakmak için harika bir neden, böyle otlakçılarla uğraşacağına sigarayı bırak, hem sağlığına zarar vermemiş olursun hem de sinirin bozulmaz :)

Esra dedi ki...

Gerçekten saygısızlık. ama tespitlerine tamamen katılıyorum, hepsi nasılsa birinde vardır, biri yapar kafasında :/

Emrah Özdemir dedi ki...

Ben lisedeyken 0.7 kalem ucu otlakçıları yüzünden kurşun kalem kullanmıştım. :D Şurda 5 kuruş vermeyip .Beni deli ediyorlardı. Çok mu bencilim . Hayır .Sadece iş yardım severliği aşıyor. Kullanmaya doğru gittiğimi anladığım an yaptığım yardımı çekerim. sanırım yapım böyle. Sigara konusuna gelirsek görüşlerine katılıyorum. Yine anlamlı bir yazı yazmışsın emeğine sağlık efendim. Kolay gelsin.

bücürükveben dedi ki...

Bence en güzeli sigarayı bırak hayatım, yazık değil mi mis gibi temiz havayı, oksijeni içine çekmek varken, hem sağlığın için harika bir karar vermiş olursun hem de çakmak, sigara otlakçıları yanına gelemez:)) kedici teyze tavsiyesi :)))

sevgiler

Ahu Kader dedi ki...

Bende cakmak olmadigindan böyle bir derdim yok ama bende istasyonda oldugum zaman cogu zaman bu soru ile karsilasiyorum. Sinir bozucu. Aldigini geri vermiyenler var bir de.

Unknown dedi ki...

Ben de nefret ederim böyle insanlardan. Yardımcı olmak sorun değil ama insan kullanıldığını hissediyor. Ben bazen sırf başkasından birşey istemek zorunda kalmayayım diye çok gereksiz şeyler taşırım yanımda. Ama insanlar o kadar rahat ki istemek ve üzerine beğenmeyip laf söylemek bile zor değil onlar için.

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Unutunca tabii ki istenebilir ama bunu alışkanlık yapmak tuhaf ve itici gerçekten. Hele de hemen orada market varsa. Allahtan böyle dertlerim kalmadı. Günde iki paket içiyordum ama 4 yıl önce bıraktım. İçene bırak demek sinir bozucudur ama söylemeden de geçemiycem, mora terapi diye bir sistemle yumuşak ve sinirsiz bıraktım. Googledan bakabilirsin. Bir gün bırakmak istersen aklının bi köşesinde olsun diyorum ve hemen susuyorum.:))
Sevgiler!:)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

maviye iz süren , aynen öyle, bir defa hadi problem değil ama defa defa olunca insana sinir basıyor. O sigarayı içiyorsan, bir zahmet çakmağını da taşıyıver diye düşünüyor insan. Günaydınlar, sevgiler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu, doğru söylüyorsun Burcu'cuğum :)) Ama işte böyle insanlar bugün çakmak, yarın kalem, sonra araba, sonra bilmemne isterler, karakter meselesi. Seni bulsunlar, senden de isteyecek bir şey bulurlar elbet :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ne Giysem, aynen öyle... Ve böyle insanlar çok fazla -ya da bana denk geliyor- hayattaki her konuda böylelerine denk gelmek mümkün...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, nasıl güzel dedin! Hakikaten bir de uç otlakçıları vardı değil mi. Sınıfta da hep aynı tiplerdir onlar, hep rica ederler ama hiçbir zaman uç taşımazlar...

Çok doğru söylüyorsun, bir süre sonra yardımseverliği aşıyor ve insana kullanıldığını hissettiriyor.

Çok teşekkürler yorumun ve katkın için.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural , Müjde ablacığım çok doğru söylüyorsunuz, haklısınız, hele ki kedici teyze söyleyince boynumuz kıldan ince oluyor :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

ahukader, zaten sigara içtiğini gözünle görmediğin insandan çakmak istemek de ayrıca bir tuhaflık! Çok enteresan... Geri vermeyenler başka bir aşama zaten, onları özel olarak incelemek lazım...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs, değil mi ama insanlar çok rahat... Sen çantanda fazladan eşya bile taşırken, o hiç rahatsız olmadan bunu süistimal edebiliyor...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, hem de çakmak 1TL yahu, başkasından istediğine deymez...

Ne kadar güzel yapmışsın. Sen de bıraktığın dönem eminim hissetmişsindir, doğru zaman ve psikoloji diye bir şey var. O psikoloji bana da gelecek diye bekliyorum. Bir gün karar vereceğim, tek dileğim çok geç kalmamak ;)