12 Mayıs 2014 Pazartesi

Ailemizin Bünyamin'i

Televizyonda seyretmeyi beklediğim çok az insan vardır. Birisi rahmetli Mehmet Ali Birand'dı. Bağlı olduğu Kanal D kanalından bağımsız olarak çok beğendiğim, nefret ettiğim haberleri bana keyifle seyrettiren, sinirlendiğinde gösteren, şakalar yapan, kelimeleri birbirine dolanan ve en önemlisi "gerçek" bir insandı. Bu samimiyetinin, asıl işinin haber sunuculuğu olmamasından kaynaklandığını düşünüyorum. O ekrana her akşam haberci kimliğiyle otururdu, evimizde gibiydi... Hayatımda ilk defa bir televizyon karakterini özledim... Ardından zaten ne Kanal D, ne de diğer kanalları izlemez olduk, haberler de bitti bizim için...

Televizyonda keyifle beklediğim diğer bir isim ise Bünyamin Sürmeli. Çoğunuz tanıyorsunuzdur, CNN'de hava durumunu sunuyor (Tanımayanlarınız için Wikipedia resmi bilgisi için TIK TIK) Sunuyor dediğime bakmayın tabiki, kendisi CNN Türk Meteoroloji Editörü'dür. Bir yandan da böyle havalı bir işi olmasına rağmen karakteri gibi şeker bir takma adı var "havayı koklayan adam" (Medya grubunun radyolarında da bu isimle yayın yapmaktadır). Büyük ihtimalle bu işe ilk başladığından beri düzenli olarak takip ediyoruz. Bu sevgi anneden kıza geçti, ben izlemediğimde annem izlerdi :) 

Bünyamin Sürmeli, hava durumunu sunarken bizi düşünür "Bu ara havalar bir serin, bir soğuk. Üstünüzü kat kat giymeye çalışın" "Bugün kar yağışı yoğun olacak, sıkı giyinin" gibi birbirinden güzel önerilerde bulunur. Belki de samimiyeti buradan gelir. Hava durumu sadece derecelerden ibaret değildir ki, yaşamımızı etkiler. Misal, soğuk havaları sunarken daha ciddi, sıcak havaları sunarken ise neşesi gözlerinden okunur Bünyamin Sürmeli'nin. 

Asıl beni keyifle ekrana bağlayan özelliği, günlük hava tahminlerine geçmeden evvel, meteorolojik olaylarla-terimlerle ilgili bilgi vermesidir. Örneğin, o gün sisli bir hava olacak diyelim. Öncesinde sisin neden oluştuğunu anlatır. Sadece derece değil, bilgi de verir, öğretir. Tabiki tüm bu ciddiyetten sonra "sisli havalarda amannn yollarda dikkat, görüş mesafeniz kısadır" diye de ekler, mutlu eder izleyeni.

Fiziksel özellikleri, konuşması, gülüşü de robotluğun dışındadır, samimidir. İnsanlar sohbet eder gibi, evine gelmiş gibidir. Şirindir, sıcak kanlıdır... Bir de hiç yaşlanmamıştır, ben izlemeye başladığımdan beri aynı :) Biraz kilolar geldi tabi ;)

Bizim çevremizdeki herkes Bünyamin'i izler, sohbetler sırasında "Bünyamin, hava soğuk olacak dedi, aman dikkat edelim" diye diyaloglar yaşanır. Ailemizin Bünyamin'idir yani :)

Bünyamin Sürmeli dışında popüler kanallarda "çıksa da izlesek, saat kaç?" diye beklediğim kimse kalmadı. Ancak İz Tv gibi belgesel kanallarında gözümü kırpmadan izlediklerim, beklediklerim var. Bu hikaye de Ayhan Sicimoğlu ile başlar ama İz Tv konusunda apayrı bir yazı yazmak istiyorum, ona ayırıyorum bu kişileri ve başlıkları.

Sevgiler.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

günaydın,
sana katılıyorum,güzel bir yazı okudum:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

Günaydıın :)
Sanırım doğal ve robot gibi davranmayan insanları seviyoruz biz seyirciler. Ben bir de Fox'ta Çalar Saat'i sunan İsmail Küçükkaya'yı seviyorum :)

bücürükveben dedi ki...

Mehmet Ali'yi siyasi nedenlerden ötürü sevmezdim pek, gıcıktım biraz ama nefret derecesinde değil, eğitimli, kültürlü, entellektüel birisiydi, tv'de öyleleri iyi oluyor ama bir de siyasi olarak küresel güçlerden yana olmasalar 'dadından yenmezler' :))CNN bende çıkmadığından hiç tanımıyorum o sunucuyu, ben gençken hava durumu sunan bir kadın vardı, çok ünlü olmuştu havalı, güzel sarışın bir kadındı, sonra ne oldu bilmiyorum...:))
dediklerinde haklısın insan sevdiği yüzleri arıyor ekranda..
sevgilerimle
Gümüş'ü, Duman'ı öptüm

Emrah Özdemir dedi ki...

Çok içten bir yazı olmuş. Mehmet ali birandı bende çok seviyordum. Ölünce çok üzülmüştüm. Gerçekten onun gibisi yok. Ama sabahları fox ta ismail küçükkayayı takip ediyorum Çok severek işini yapıyor. Böyle insanları izlemek çok iyi oluyor. Emeğine sağlık efendim.

Meltem D. dedi ki...

Diğerleri hakkında çok yorum yapamıycagım herkesin görüşü farklı tabii ama iz tv severek izliyorum Ayhan Sicimoğlunun kendi tabiriyle hastasıyım o postunu da merakla bekliyorum.

bücürükveben dedi ki...

çok özür diliyorum :(
kedilerin ismini karıştırmışım:(( Burcu arkadaşımın kedilerinin isimlerini yazmışım bunak ben:(((

Burcu Odacı dedi ki...

Haberlermiş, hava durumuymuş filan hiç izlemiyorum ne zamandır ama Bünyamin'i biliriz, iyidir, eğlencelidir :)
Bir tek cumartesi kahvaltılarımıza foxtaki Murat Güloğlu eşlik eder, o kadar...o da oldukça doğal bir tip :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, ertesi günden günaydın :) samimi insanalrı seviyoruz... beğendiğine çok sevindim ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs, İsmail Küçükkaya'yı biliyorum ben de. Duruşu, fikirleri, "koyun haberci" olmaması şahane...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, işte bir dönem aklı karışmıştı malesef... Ama özünde, kalbinde doğruları düşünen bir insandı... Ben öyle inanıyorum en azından :) Kediler karışmış Burcu'nunkilerle :)) Olsun, isimler farklı ama bütün minikler aynı bizim için ;))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, çok teşekkürler sevgili Emrah, beğendiğine çok sevindim. Elimden geldiği kadar samimiyetimle, duygularımla yazmaya çalışıyorum en minik konuları bile...

Üzülmüştüm, akşamları sesini aramıştım bir süre...

İsmail Küçükkaya da kesinlikle samimir, fikri, aklı ve duruşu olan bir haberci, çok başarılı.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Meltem, Ayhan Sicimoğlu'nun programına denk gelince evde bir bayram havası oluyor bizde ;) İz Tv'yi anlatmak istiyorum, hayatımızda önemli bir yeri var ne de olsa :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu'cuğum, Murat Güloğlu çok acayip bir adam :) İlk başta nefret ettim, baktım baktım kafamı çevirdim. Ayol ne bu cüret ne bu kendini beğenmişlik, ıyyhh itici dedim :) Sonra aslında samimi, komik, işini iyi yapan, özgür görüşlü bir adam olduğunu farkettim. Bir de en son İz'de izlediğimiz bir belgeseldeki gezi grubundaydı, seviyoruz kendisini :)

Emel Sevren Pınar dedi ki...

Bünyamin yaaa buuuu:) boru değil:)
Bayılıyoruz ailece. Birde NTV de Gökhan Abur cubur:) var...onu da severiz, iyi biliriz yani.