30 Mayıs 2014 Cuma

Açılan Saçlarla Beraber, Haller-Tavırlar da mı Değişti?


Geçen gün eşimle beraber arabada gidiyoruz ve bir anda durdu "Farkında mısın artık kadınlar saçlarını toplamıyorlar." dedi. Çok saçma geldi bir anda ama sonra yoldaki kadınlara baktım, bizim ofisin çevresinde sürekli karşılaştığım insanları düşündüm... Gerçekten de öyle! Artık kadınlar saçlarını toplamıyorlar, savura savura geziyorlar.Tabiki halen saçlarını toplayan kadınlar var ama oran değişti sanki. İşte, gezmede, denizde, toplantıda, haftasonunda hep aynı... Sadece fönlü/fönsüz, maşalı/maşasız olarak farklılık gösteriyor saçlar...

Kimseyi bir kalıba sokmaya, kadınlar saçlarını toplasın, açsın, boyasın, kapatsın gibi çeşitli kutulamalara girmeyi asla istemem, isteyeni de sevmem :) Ama bilhassa çalışma hayatında, üzerinde takım etek ceketle toplantıya giden bir kadının beline kadar açtığı, savura savura toplantı masasına dökülen saçlarıyla pek de şık bir görüntü sergilemediğini düşünüyorum... 

Bir de bu savrulan saçlarla huylar da değişti sanki. Saçlar gibi haller tavırlar, huylar da savruluyor gibi sürekli...

Yüksek sesle atılan kahkahalar, yalanlar dolanlar, kariyer basamaklarında her şey mübahtırlar, iş arkadaşlarınla kadın-erkek üzerine kurulmuş ilişkiler, bilhassa uzun uzun bacak bacak üstüne atmalar, sanki etrafındaki insanlar sağırmış gibi bağıra bağıra konuşmalar...

Ben de yaşlandım mı acaba :) Eski, hanım hanımcık, şık, asil kadınları özledim sanki...

Bu yağmurlu İstanbul gününden sonra çok keyifli bir haftasonu diliyorum.

Sevgilerimle,


16 yorum:

Burcu Odacı dedi ki...

Süper tespit, aynen katılıyorum. Saçlar artık upuzun, moda artık uzun saç. Savurma hareketleri hep aynı, edalı bakışlar, yürüyüşler, konuşma şekilleri, el kol hareketleri aynı...Uzun saç moda paketi diye bir şey var herhalde :)

Ponti dedi ki...

Sürekli anlatmaya çalışıpta kimisi tarafından anlaşıldığım, kimisi tarafından suçlandığım-anlaşılmadığım bir konu daha işte. Kadınlar iyiden iyiye dişiliklerini her alanda kullanır oldular. Hem de çekinmeden, utanmadan, göstere göstere.
Bunu dile getirince de suç oluyor. Kendi gerçeklerini görmek istemiyorlar sanırım.

İçi boş beyinlerin üzerindekiler artık karakterlerinden çok daha pahalı. İnsanlıktan çıkıp maddeleşiyorlar hızla.

Ben de o kadınları özledim, hem de çok özledim...

Unknown dedi ki...

hımmm,evet hiç dikkat etmemiştim ancak birdenbire aklıma geldi,
erkeklerde yayıla yayıla oturuyo,yanındaki hanıma rağmen gözler fıldır dolaşıyo!
kadınlar kimi elinde tutmaya çalışıyo?
öpüyorum seni arkadaşım

bücürükveben dedi ki...

Anlattığın gibi uzun savrulan saçlarla nasıl iş yapılır anlamadım:))bu bahsettiğin kadınlar sanırım biraz seksi olmak, dikkat çekmek, koca bulmak derdindeler gibime geldi:)))iş hayatında söylediğin gibi hanım hanımcık olunur ben de rahmetli annemden öyle öğrendim:)
sevgilerimle

Nesrin dedi ki...

Saçlarını toplamayı hiç sevmeyen bir insan olarak merak ettim yazıyı. Sanırım açık saçla gezen en paçoz insan benim :) şuhluk yapacağım diyen kadın topuzla da yapar açık saç hiç şart değil. Ayrıca ben beceremiyorum da becerebilen ve dişiliğini ön plana çıkarmak olarak tabir ettiğiniz şekilde bakımlı, kendinden emin durabilen kadınlara da sonsuz saygım var. Kadınlar neden erkeklerin dünyasında erkek gibi toplu saçla, hanım hanımcık var olmak zorundalar ki...
Ha olayı bambaşka boyutlara taşıyan insanlar var onlar apayrı bir vaka. Sadece dişiliklerini kullanarak bir yerlere gelenler zaten geldikleri gibi gidiyorlar.

Emrah Özdemir dedi ki...

Tespit on numara olmuş :D

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Ben açık ya da toplu saç olarak bakmıyorum, kime ne yakışıyorsa onu yapsın ama dışının cilasını düşünmekten beyninin içini tamamen ihmal eden bir nesil yetişiyor, ona yanıyorum.:( Kızların, kadınların dünyasında makyaj, güzellik, giyim kuşam vs.. o kadar öncelikli oldu ki son yıllarda, her birbirinin aynısı tipler haline geldiler. Bakımlı ve kadınsı olmaya hiç karşı değilim ama önce beyin, onun ardından beden diyorum. ;)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Merhaba;
Bence de güzel ve yerinde bir tespit olmuş. Durup da düşününce gerçekten de öyle. Son zamanlarda saçlar hep açık, farklı tarzlarda. Ciddiyet denen şey zaten artık mumla aranan bir şey haline geldi sanki, bir lakayitlik hakim insanlara, bir kabalık, vurdumduymazlık, bencillik. Tabi güzel şeyler de oluyor onları es geçmek olmaz. Tüm bunların aksini yaşayan ve yaşatan insanlar da var elbette ama o kadar az ki. Ben de eskiden bahsedilen o anılarda kalan, saygıyı, sevgiyi, yerinde kullanılan ölçüsü bilinen ciddiyeti özlüyorum. Keşke o günler zamanın gerisinde ve hikayelerde kalmasaydı.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu'cuğum aynen dediğin gibi, böyle bir paket var ve her yerlerdeler. Günlük hayatta beni rahatsız etmiyor, hem ne haddime herkes istediği gibi davranabilir. Ancak işyerinde cinsiyetlerin hem erkek hem de kadın tarafından ortaya çok dökülmesinden rahatsız oluyorum.

Sen de ben de kısa saçlarımızla paket dışıyız sanırım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ponti, bu şekilde dile getirince genelde "insanları kalıba sokmaya çalışan", "kadın düşmanı" olarak görülebiliyoruz malesef. Bilhassa işyerinde kullanılan "dişilik" beni de çok rahatsız ediyor. Her sorun farklı yolla çözülmeye çalışılıyor. İşyerlerinin hem kadın hem de erkek açısından "cinsiyetsiz" olması gerektiğini düşünüyorum.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, erkeklerin de bu hal ve tavırları çok rahatsız edici. Centilmen, şık, zarif erkekler de yok malesef... Hem kadınların hem de erkeklerin bir elden geçmesi gerekiyor, kendilerine olan saygılarını yeniden kazanmaları gerekiyor sanırım...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural , Müjde ablacığım, bu bahsettiğim hanımlar toplantı sırasında masaya saçlarını savuran, hem kadın hem de erkeğin "cinsiyetsiz" olması gereken bir ortamda dişiliklerini kendi çıkarları için kullananlar... Saç mevzusu tabiki yazımın görünen yüzü, saç ile gelen hal ve tavırlar ise çok gerçek ve iş hayatında her gün karşılaştığımız şeyler...

Eminim rahmetli anneniz de nasıl hanımdır, allah rahmet eylesin ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Nesrin'ciğim, kesinlikle şuhluk yapmak isteyen her şekilde yapar, çok doğrusun :) Hamurumuzda yoksa çıkmıyor zaten bizlerden öyle şuhluklar :))

Sosyal hayatta her kadının/erkeğin istediği gibi giyinip, istediği tavırla yaşaması gerektiğinde hemfikiriz sanırım. Ancak benim derdim işyerleri... Hem kadınlar, hem de erkeklerde "kadın" ve "erkek" olma tavırları çok arttı gibi geliyor bana. İş yapılan, cinsiyetlerin olmaması gerektiğini düşündüğüm bir yerde her iki cinsin de tavırlarını kontrol altına almaları gerek gibi geliyor bana.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Özdemir, çok teşekkürler :) bilmem ki sen ne düşünürsün, biz kadınlar bıdı bıdı yazıyoruz buralarda ama eşim gibi sen de erkek gözüyle baktığında nasıl görünüyor uzaktan? Aynı şekilde erkeklerin de "erkek" ve "cinsiyet" tavırlarını biraz törpülemeleri gerekiyor gibi...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm ne güzel söyledin yine... Malesef bazı kadın/erkek gruplar, bilhassa işyerlerinde "dışlarını" öyle süslüyorlar ki içlerinde bir şey yok aslında, gizliyorlar. Cinsiyetlerini farklı amaçlar için kullanıyorlar, yollarını açıyorlar, toplantıda sıkıştıklarında saç savuruyorlar. Herkesin içi biraz daha dolu olsa, ne güzel olurdu...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

TUĞBA'NIN DÜNYASI , ben de bizlere anlatılanlarla biliyorum annelerimizin gençlik dönemlerini, anneannelerimizin yaşadıkları zamanları... Hem erkekler hem de kadınlar saygılı, şık, zarif, bilgili, kültürlülermiş. Her şey dozundaymış gibi geliyor. Keşke saçlarının teli kadar şıklığımız olsa bizim de...