26 Mayıs 2014 Pazartesi

Bumerang - Görsel Reklam Mevzusu

Bumerang'ın yeni başlayan "Görsel Reklam"ları hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Daha önceki yazılarımı takip edenleriniz bilirler,  Bumarang üyesi olmama rağmen metin reklamlarını blog sayfamda yayınlamıyorum. Çünkü bir ürün/hizmet hakkında bana verilen standart metin, görsel üzerinden reklam yapmayı uygun bulmuyorum. Hani o ürünü/hizmeti denesem, samimi bir şekilde kendi kelimelerimle anlatsam problem değil ama bana verilen o odanın içerisinde kısılıp kalmak pek bana göre değil. Hem de samimiyet önceliğime biraz ters düştüğünü hissediyorum... Bu nedenle de blog sayfamda sadece Google'ın zararsız reklamları var.

Yazarkafe'ye son yazılarımı gönderirken denk geldim yeni reklam sistemine. Görsel reklamlar... Henüz tam performans kullanıma geçmediği için biraz çekingen yaklaştım konuya. Ancak anladığım kadarıyla zararsız, aynı You Tube video reklamları gibi görünüyor. Sayfaya girildiğinde tam sayfa reklam çıkıyor, istenirse sürenin sonuna kadar bekleniyor, istenirse de köşedeki kutucuğa basılarak kapatılıyor.

Bir de ödeme konusu var. Malum, sayfamıza reklam koyuyoruz ki birazcık gelir elde edelim, belki bir kahve parası çıkartalım (En azından kendi sayfam adına konuşmam gerekirse Google reklamlarından, kahve parasından başka bir şey çıkartamıyorum). Bumerang hazır paket verdiği reklamlardan güzel sayılabilecek paralar vermesine rağmen, bu görsel reklamlardan kuruş birimiyle ödeme yapıyor görünüyor. Sayfalarına bilhassa  "başlangıç aşamasında komisyonlar düşük tutulmuştur, ileride artacaktır" gibi bir not koymalarına rağmen bana biraz tuhaf geldi. Sonuçta sayfamda reklam yayınlanıyor mu? Yayınlanıyor. Gösterim ya da tıklama oluyor mu? Oluyor. Bumerang, reklam veren şirketten para alıyor mu? Alıyor. Bu denklemde kazanç sağlamayan tek taraf, blog sayfaları malesef ki...

Tamamdır, ben blog sayfamı kendim için tutuyorum. Hiçbir para kazanmasam bile yazmaya devam edeceğim, birinci önceliğim para kazanmak değil. Ancak bir yandan da "5 al, 1 ver" mantığı birazcık can sıkıyor. Bilemedim ki...

Bumarang üyesi blog yazarlarının bu konuda fikrini duymak isterim. Sizler bu reklam konseptine nasıl bakıyorsunuz, sayfanızda kullanmayı düşünüyor musunuz?


4 yorum:

Unknown dedi ki...

reklamla hiç ilgilenmedim,yolunu yordamını bilmediğim gibi blogerların reklam bölümlerine yada yayınlarına hiç bakmıyorum:(
sence ben hata mı ediyorum?
:)))
çok çok sevgiler

Emel Sevren Pınar dedi ki...

bumerang üyesi olmama rağmen, bir kere bile gönderdiği tekliflerle ilgilenmedim. Dediğin çok doğru, kuruş hesabı ile iş yapmaya çalışıyorlar, senden de epey bir emek vermeni bekliyorlar. Oldu!
Ben kişisel olarak, bu işi reklam için yamıyorum ama ilerde layıkı ile bir teklif gelirse, değerlendiririm tabi. Yok öyle üç kuruşa beş köfte:) dükaaan kapalı:)

xCoach Incomprehensible dedi ki...

'sizin için çalışıyooo' tarzındaki yaklaşımlar, aslında bir bloggerların gözünü boyamak için yazılmış metinlerden başka birşey değil.

benim üzerimden kimseye para kazandırmaya niyetim yok. 2 TL için, 3 TL için meşgul edemem anasayfamı. 50 60 verse neyse :P

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Blogumda tek derdim yazı yazmak olduğu için ben de hiç ilgilenmedim o paket reklam teflifleriyle, ilgilenmeyeceğim de. Başkalarının kelimeleriyle düzenlenmiş reklamların (üstelik ürünü ne tanırım, ne bilirim) yeri yok yani bende.:)
Görsel reklam dediklerine ise denk gelmedim henüz. Bakıp görmek lazım. Ama normalde ilgilenmeyeceğim bir ürünün reklamının sayfamda dönmesini de istemem açıkçası.