7 Kasım 2014 Cuma

Yabancı Dizi Tavsiyeleri

Dün akşam Instagram'da (instagram.com/kizlierkeklikedili) bir Dexter karikatürü paylaşınca aklıma geldi bu yazıyı yazmak. Daha evvel de Dexter ile ilgili kısacık bir yazı yazmıştım (Tık Tık). Düşündüm ki sadece değil Dexter, şimdiye kadar zevkle izlediğim ve tavsiyeye uygun gördüğüm yabancı dizileri sıralayayım size kısaca. Hem belki sizler de yorumlarda tavsiyelerde bulunursunuz, mutlaka izlenecek dizi listemize ekleriz, olmaz mı?

Nip Tuck: Geçmiş zaman olur ki ilk soluksuz izlediğim yabancı dizilerdendir. tek kelime ile bayılmıştımm! Hikayesinin tadını kaçırmak istemem ama çook minik bir açıklama yapmam gerekirse, iki plastik cerrahın başından geçen olaylar anlatılıyor dizide. Ancak bu dizi korkusuzluğuyla beğenimi kazanmıştı. Öyle sivri, öyle tartışmaya açık, ekranda izleyici kaçmasın diye güvenli yolları seçen dizilerin aksine cinsel, sosyal, ekonomik alanlarda geziniyordu Nip Tuck. Çok sıradışı, deli bir dizidir. Bazen derinizin altına işlemiş kültürünüz zorlar sizi, "İzleme şunu, ahlaksızlık bu kadarı da, yoook artık" diye dürtüklese de kendinden farklı bir dünyayı izlemenin keyfi geçer her şeyin önüne.




Desperate Housewifes: Türkiye'de de Umutsuz Evkadınları olarak uyarlanmış bir orjinaldir Desperate Housewifes. Malesef ki Türkiye'de uyarlanan ama Amerikan kültürünün hikayesi olan dizilerin rezalet olduğunu düşünüyorum. Ne Türk, ne Amerikan, ne olduğu belli olmayan, taklitten ve özentiden öteye geçemiyorlar malesef. Neyse, problem değil, orjinali bize yeter! Hep filmlerde izlediğimiz  bir Amerikan semtinde, şık evlerin, güzel arabaların, yakışıklı kocaların, güzel eşlerin olduğu sıradan bir mahallenin hikayesi anlatılıyor. Hikaye ilerledikçe, hiç de göründüğü gibi sıradan olmayan bir macera çıkıyor ortaya. Dizide her şey öyle sıradan ama sıradışı işlenmiş ki tadından yenmedi, bitince üzülündü... Çok çok güzeldi, tavsiyedir.




Sex and the City: Bilmeyen yoktur sanırım, var ise kınıyorum kınıyorum kınıyorum :) Şaka tabiki, estafurullah! New York, kadınlar, moda, ilişkiler, böyle güzel sade ama çarpıcı bir biçimde anlatılamazdı ve anlatılamaz sanırım. Bekar ve işlerinde başarılı dört güzel kadının New York'ta geçen hayatları ve aşkları anlatılıyor dizide. Soluksuz izledik... Filmleri için ise aynı şeyi söylemem imkansız tabiki. Dizi bittikten sonra aç kalmış fanatiklerinden para çalmak için yapılan saçma bir işten başka bir şey olarak kalmadı aklımda. Tüm samimiyetini kaybetmişti hikaye... Bu nedenle işi dizide bırakmak gerekiyordu sanırım.




Dexter: Dexter, Dexter, Dexter... Bir katili sevebileceğin tek hikaye budur sanırım. Sevdik Dexter'ı... Her bölümde yeni birini öldürdüğünde üzülmedik, sevindik aksine. Dizi bir bölüm bile yavaşlamadı, sıkmadı, soluksuz izlettirdi sonuna kadar. Taa ki sonuna kadar ama... Dizi finali çok kötüydü, bu bilinçle başlayın izlemeye, hatta sonunu izlemeyin mi ne yapın bilemedim mi... Ben anlatırım size, izlemeyin, tadınız kaçmasın :)




Six Feet Under: Dexter dizisinde başolde Dexter Morgan karakterini canlandıran Michael Hall ile ilk tanıştığım dizidir. O zamanlar gençti, böyle popüler de değildi ama bu dizide çok sevmiştim oynadığı karakteri. Six Feet Under dizisi bir cenaze evini işleten ailenin hayatını anlatıyor. Cenaze evi diyince zaten insanın içi kararıyor, bir de dram unsurlarını ve kasvetli ortamları düşünün, işte tam öyle bir dizi. Depresifliği bazen içinizi karartsa da hikayenin içerisine öyle güzel çekiliyorsunuz ki bırakamıyorsunuz.




Breaking Bad: Dünya çapında büyük olay yaratan ama eşimle beraber son sezonunu dayanarak bitirmeye çalıştığımız dizi... Finalini yaptığında öyle olay oldu, öyle bahsini duyduk ki dayanamadık, izleyelim dedik ama çok sıkıldık biz... Bihassa son sezona kadar karakter analizleriyle geçen ağır bölümlerden fenalık geldi içimize. Son sezonda biraz daha heyecan geldi diziye, bir de bitecek ya artık, dayanıyoruz, bitireceğiz. Kısaca konusu ise, kanser teşhisi konulan bir kimya öğretmeninin uyuşturucu işine girmesi ve bu şekilde ilerleyen bir hikaye.




The Good Wife: Eimden bağımsız olarak seyrediyorum bu diziyi. Mükemmel kurgulanmış, ince ince işlenmiş, kusursuz bağlantılar kurulmuş ve oyuncuların mükemmel performanslarıyla bence dizi tarihinde tepe noktasını garantileyecek bir yapım. Henüz bitmedi, hala soluksuz bir şekilde izliyorum her bölümü. Siyatçi kocası tarafından gözler önünde aldatılmış eski bir avukat kadının, hayata geri tutunması, avukatlığa dönüp tek tek basamakları tırmanması anlatıyor. Ancak diğer polisiye ya da avukatlı, doktorlu diziler gibi sadece o konuları işlemiyor. Tüm hikayeye çok güzel hikayeler, karakterlerin hayatları yerleştirilmiş.



The Tudors: Entrika ve şaşalı hikayesi sebebiyle herkesin ilgisini çeker İngiliz tarihi. Benim de çekiyor tabiki, eksik kalır mıyım :) İngiltere'nin en meşhur krallarından birisi olan 8.Henry'nin gençliğinden, ölümüne kadar tüm hikayeyi Tudor hanedanını tek dizide izleyeyim, bol bol entrika olsun, çok güzel kostümler ve mekanlar göreyim derseniz tam yerindesiniz. Tadından yenmeyen, heyecanla son bölüme kadar izleten bir dizi.




The Walking Dead: Ömrüm hayatım boyunca kırk kere düşünsem aklıma gelmezdi böyle bir diziyi listeye ekleyeceğim! Ancak ilk sezonunu izlemememe rağmen, eşimin isteğiyle ikinci sezondan dahil oldum bu çılgınlığa. Nasıl oldu,n ne zaman alıştım bilmiyorum ama şuan bağımlıları arasındayım. Zombiler, vahşet, medeniyetin çöküşü derken ilginç ve izlenilesi, gerçekçi bir hikaye yaratmışlar. Hala zombilerin insanları yerken gösterdikleri sahnelere alışamamış olsam da toplamda bağımlısı oldum. Ancak dizinin bölümlerini uykudan hemen önce izlemenizi tavsiye etmem, bütün gece rüyalarınızda zombi istilalarıyla boğuşuyorsunuz, benden söylemesi :)



Gossip Girl: Yine Türkiye'de bize uyarlanmış versiyonuyla gösterilmiş bir dizi. Genç hanımlar ve beyler için oldukça ilgi çekici olduğunu düşünüyorum. Ben de çerez niyetine izlemiştim ve zamanında oldukça keyif almıştım. New York'un sosyetesinde yaşayan, sosyetik mi sosyetik gençlerin hayatlarını anlatıyor Gossip Girl.



House M.D.: House da Dexter gibi sevmek istemediğin ama çoook sevdiğin bir karakter. Çözülmesi imkansız gibi görülen hastalıkları çözen, hastaları iyileştiren müthiş bir doktor. Ancak kendisi mükemmel zeki beyniyle beraber, sosyal ortamda da bir o kadar hatalı. Ekibindeki doktorlara, hastanedeki çalışma arkadaşlarına, kadınlara, erkeklere çok kötü davranıyor. Nefretle sevgi hislerini birbirine karıştırtıyor insanda...  Ancak dizinin hikayesi, sürükleyiciliği, karakterler, her şey mükemmel harmanlanmış, dakikasını kaçırmadan izliyorsunuz.



Weeds: Klasik bir Amerikan evhanımının esrar işine girmesi, geçinmek için bu şekilde çalışması ve bu şekilde bir hayat kurmasını anlatan hikaye, çoğu zaman çook komik, her zaman yüksek tempolu bir şekilde ilerliyor.



Bunlar dışında elbette başka bir sürü yabancı dizi izledim ve izliyorum ama ilk aklıma gelen ve listeyi hakedenler bunlar oldu. Sizlerin zevkle izlediği, tavsiye edeceği yabancı diziler var mı?




31 yorum:

YUUGEN dedi ki...

Tudors çok severek izlerdim tabiki bunda J.R.M. rolü katkısı oldukça yüksek :)

Enver dedi ki...

Dexter'ı tek geçerim.
Fantastik seviyorsanız arrow'u önerim.

Sherlock'ta güzel dizi Sherlock Holmes'un günümüze uyarlanmış hali şuana kadar 3 sezon oynadı her sezon 3 bölüm.

bücürükveben dedi ki...

Umutsuz Ev Kadınları'nın yerli uyarlamasına ilk başta senin gibi düşünerek hiç bakmamıştım, epey sonra sıkıntıdan bakmaya başladım ve hoşuma gitti:)))hatta bittiğine üzüldüm ama ne derler taklitler asıllarını yaşatır mutlaka aslı gibi olamaz. Dexter'ı merak ettim hani böyle kötüleri cezalandıran biri mi? Seveceksiniz demişsin çünkü..öyle biriyse tabii ki severiz hatta eline sağlık filan deriz :))))çok teşekkürler tüm tanıtımlar için

bücürükveben dedi ki...

unuttum ben de e2 kanalında Emma'yı severek izliyorum, bir Jane Austen uyarlaması. Daha yeni haberim oldu ama:))kimbilir kaç bölüm kaçırdım....

Unknown dedi ki...

Bizde de bir dizi çılgınlığı var sorma gitsin.:)..Fargo,The Bridge, Strain, Penny Dreadful, Homeland favorilerim arasında; tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

en iyi çıkış yapan blog için sana oyumu kullandım,hayırlı olsun.
sevgiler

safransarı dedi ki...

Sherlock <3

Esra dedi ki...

Tudors ve Weeds dışındakileri ben de severek izledim, ortakmış dizi zevklerimiz :)

Ben de çok dizi izleyen bir insan olduğumdan liste yapsam uzar gider ama Seinfeld, Friends, Suits, The office, Monk, Two Guys, a Girl and a Pizza Place, Big bang theory, house of cards gibi dizileri severek izleyor(d)um.

Ponti dedi ki...

Dexter :( Burada da ağlayayım biraz. Finali aslında tam da olması gerektiği gibi ama biz kötü görüyoruz. Neden görüyoruz? Çünkü hak etmediğini düşünüyoruz öyle bir sonu :( Neyse izlemeyenler hatırına susayım.

House da aynı Dexter gibi uç bir karakter, çok keyifli fakat Dexter gibi şaşırtmıyor artık 1-2 sezondan sonra. Bu yüzden 7 sezon izlememe rağmen hala finalini yapmadım mesela, merak da etmiyorum. O kadar rutine binmişti ki eşimle her bölümde tam 47. dakikada hastalığı çözdüğünü farketmiştik :/

Tudors çok kısaydı, çok sevmiştim oysa ki.
Walking Dead ise en sonunda başlayacaklarım listesinde olacak galiba. Bunca direnmeme rağmen.
The Good Wife'a ise kesin başlıyorum bir çok blogdan okuduğum övgülerden sonra.

Bunların dışında Nip Tuck, Six Feet Under, Breaking Bad taptığım dizilerdir. Sanırım durgun dizi sevmiyorsun pek o yüzden Sfu ile bb fazla tat vermedi sana :) Yeni bitirdiğim sfu hayatımda izlediğim en güzel dizilerden biriydi mesela, sayfa sayfa yazasım varken bloğu kapattım :P

Ben de şu an Shameless ve Modern Family'ye başladım aynı anda. İkisi de müthiş keyifli. Daha bir kaç bölümden çok seveceğim diziler arasına gireceklerini rahatlıkla söyleyebilirim.


Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

En bayıldığım konu, izninle yorumuma ellerimi ovuşturarak başlıyorum. Uzun olabilir.:))
Dexter'ı bir o kadar sezon daha çekseler yine izlerim ama sonu konusunda çok haklısın. Sinir olmuştuk.
Breaking Bad'i biz çok sevdik ama bazı bölümleri gerçekten sıkıcı olabiliyordu haklısın, biz biriktirerek izliyorduk ama haftadan haftaya izleseydik bazı bölümler için "bunun için mi bekledik o kadar" diyebilirdik.
Nip Tuck'ın hastasıydım ve bir şey oldu, diziyi bitiremedim, en baştan alıcam, çok heyecanlıyım.
Desperate, Sex and the City, Walking Dead harikalar tek kelimeyle. Hatta Desperate'ın başından tekrar başladım, ara ara açıp izliyorum.
Bu arada Fringe'i öneririm, çok sevmiştik biz onu. Bir de The 100 isimli bir diziye başladık, şimdi sezon arasında. O da çok iyi gidiyor. Henüz bitiremediğim How I Met Your Mother'a da bayılırım. Şu anda Hannibal saydırıyoruz ama ne yalan söyleyeyim bazı yerlerinde parmaklarımın arasından bakıyorum, içim almıyor. Güzel dizi ama yine de bir Dexter değil. Aaa bak bir de Battlestar Galactica var! Ben ve uzay konulu dizi izlemek? İşim olmaz derdim ama çılgınca bir keyifle izledim, şahaneydi.
Senin listenden de birkaç tanesini hemen not aldım.;)
Yabancı diziler iyi ki varlar diyerek kaçayım ben! :))

viva dedi ki...

Tatliiiiim GAME of Thrones u izle mutlaka izlemediysen! Ben hep karsi gelmistim, ayni TWD e zombiler var diye karsi geldigim gibi, ve ikisininde bagimlisi oldum! GOT un ilk bölümünden sonra pes etme, ilk bölümü biraz tuhaf gelebilir, ama ikinci ücüncü baktiktan sonra sürükklenip gidiyorsun zaten ;)

Ayrica benim begenerek izlediklerimide ekleyim:

The100
Z Nation (birinci bölüm cok kötü, ama gittikce iyilesiyor, 8 inci bölümü cok cok begendim)
The Originals
The Vampire Diaries
Eski dizilerden Rome cok güzeldi, Tudorsu sevdiysen onada bayilirsin ve hayatima bakis acimi degistiren buda bitmis olan dizilerden, cok bilinmeyen "Being Erica" :)

xCoach Incomprehensible dedi ki...

tudorsssssssssssssssssssssssssssss.

izledikten sonra kafayı sıyırıp ingiltere tahtına çıkmayı aklıma koydum.

anne boleyn çıkabiliyorsa ben de çıkarım.



hıh.

Ponti dedi ki...

Fringe müthiştir bak başkası söyleyince aklıma geldi ben de tavsiye ederim. Bittiğine çok üzüldüklerimden biridir.

yazmasam delirirdim dedi ki...

Ne Giysem'in bir yazısıyla başladığım SUITS'i de ben ekleyeyim listelere :) Ondan sonra da ne türk ne yabancı dizi izlemez oldum -reaksiyon hariç :D-

Adsız dedi ki...

Herkes harika diziler eklemiş, çoğunu severek izliyorum.
Bunların dışında reklam sektörünün iç yüzünü anlatan "Mad Men", tarihi dizileri sevenler için kaçırılmaması gereken muhteşem "Vikings", maalesef erken bitirilen fantastik dizi "Flash Forward" ve keyifli bir komedi "Orange Is The New Black"i tavsiye edebilirim.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, :))) değil mi amaa

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Enver Peker, aldım listeye Arrow'u... Bir bakayım.

Sherlock'u ilk başta seyrettim ama ben biraz daha düzenli dizileri seviyorum sanırım. Hani üç bölüm izleyip, devamı bir sene sonra gelince olmuyor :) Yoksa kesinlikle çok güzel, haklısın.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

bücürükveben, Müjde ablacığım, sanırım uyarlamanın güzel olmasının sebebi biraz daha Türk kültürüne uygun bir şekilde senaryonun oynanmış olması... Samimi olmuş yani :)

Dexter kötüleri öldüren bir katil, aynen doğrudur, severiz :)

Emma'yı da listeme ekledim, hemen bakacağım, teşekkürler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Shingetsu ve Pisileri, ay ben bunların hiçbirini bilmiyorum, hemen araştırma konusu olsun bana :) teşekkürler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, çok teşekkür ederimm ♥ başta da dediğim gibi ilk oylama biraz takipçi sayısıyla paralel gidecek. Kısa zamanda çok takipçi edinmiş bloglar var, bana sıra gelmeyecektir finale kalabilmek için. Ancak, olsun, mühim deği, önemli olan katılmaktı benim için :) çok teşekkürler, sevgiler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, çok haklsıın Sherlock şahane ama yukarıda da dediğim gibi, üç bölüm izleyip de sonra bir sene beklemek olmuyorrr... Haftalık yapsınlar, canımı yesinler, olmaz mı :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ne Giysem, Weeds tavsiyedir ;) Seninkilerden de Monk'u acayip keyifle izlemiştim. Bak onu listeme eklemeyi unutmuşum ben de. Sayende hatırladık, teşekkürler :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Ponti, senin önerilerin de tek tek not edildi, bakılacak, seçilecek, teşekkürler ♥

Aslında durgun dizileri de seviyorum ve Six Feet Under'a da bayılmıştım, çok keyifle izledim. Ancak Breaking Bad'de bir şey eksik gibi geldi bana. Sanki biraz daha aksiyon alırdı konu gibi... Dediğim gibi şuan son sezondayız ve keyifle izliyoruz. Konunun hakkını veren aksiyon geldi çünkü.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, ben böyle uzun yorumlarına bayılıyorum amaa :)

Fringe'in seveni çokmuş, mutlaka bakacağım, deneyeceğim bir.

İşte, Breaking Bad'de o sorun var. Bazı bölümleri çok güzelken, bazıları ise çoook ağır ve betimlemelerle geçiyor. Son sezon çok güzel ama şuan heyecanla seyrediyoruz.

Weeds'i mutlaka tavsiye ediyorum, seveceğine eminim.

Hannibal ve diğer önerilerini de listeye ekledimmm :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

viva makyaj, Game of Thrones bana başından beri çok itici geldi, hiç denemedim izlemeyi. Doğrudur ki ben zombileri heyecanla izliyorsam hiç büyük konuşmamak gerekiyormuş :)

Şahane listeler olduuu, çok teşekkürler ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, :)))) alemsin sen amaa :) senden ala kraliçe olmaz, kul köle olsun tüm İngiltere halkı :)) çok güzel diziydi ama gerçektenn!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

maya, Suits'i hiç izlemedim, çok sağlam bir liste yaptım hepinizin yorumları sayesinde, süpersiniz :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

mor rimel, Mad Men zaten bildiğim kadarıyla ödüllerin dibine vurmuştu bir dönem, haklısın izlenmeli ♥

Kedili Blog dedi ki...

Yabancı dizi müptelası olarak ben de izleyip beğendiklerimden aklımda kalanları yazmak istiyorum :)

Supernatural; 10. sezonda ve daha ne kadar uzatabilecekler bilmiyorum ama severek izliyorum.
Shameless; Belki herhangi bir haberde ya da muhabbette garipseyecegim, eleştireceğim bir çok şey bu dizide gözüme hiç batmıyor. Konuyu oyle güzel işliyor ki az önce olan şey uçup gidiyor akıldan
Person of İnterest; Zeki adamları izlemeyi sevdiğim için bu dizinin de sıkı takipçsiyim.
Forever; yeni bir dizi. Kurgusu biraz alışıldık gibi ama izlettiriyor kendini.
The 100; Konusu güzel ama işlenmesi pek de güzel olmamış. Baş karakterlerden biri bana çok itici geliyor. Ha izlemiyor muyum ? İzliyorum dizim kalmadığında :)
Fringe; Bilim kurgu ve gerilimi çok güzel işleyen bittiğinde baya üzüldüğüm bir dizidir.
Doctor Who; Bilim kurgu ve fantastik ikilisini gayet güzel harmanlayan. Aksanlarıyla beni mest eden favori dizilerimdendir.
Helix; Yine blim kurgu :) Bolca karanlık ve insanın içini daraltan sahneler olsa da izlenesi bir dizi.
Once Upon a Time; Adından da anlaşılacağı üzere masal görünümlü fantastik bir dizi. Kendimce mantık hataları bulsam da izlenebilir bir dizi.
Haven; Yine fantastik ve sevdiğim bir dizi.
How I Met Your Mother; Anneleriyle nasıl tanıştığını uzun sezonuyla sıkmadan ve böylesi içten anlatılabilmesi gerçekten başarı :)
New Girl; Çok cici, eğlendiren bir dizi tavsiye ederim.

En az bunlar kadar daha sayabilirim ama öğle aramın bitmesinden korkuyorum :)

en iyi yabancı diziler dedi ki...

daha çok bayanların beğeneceği bir liste olmuş. ama bende beğenmedim değil :)

mbdizi dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.