17 Kasım 2014 Pazartesi

Cennet Vaatlerine İhtiyacım Yok


HAYTAP'ın Facebook sayfasında paylaştığı bir söz çok hoşuma gitti. Kaynağını bilmiyorum ama söz şöyle: "Akıllı bir insanın iyilik yapmanın erdemini görebilmesi için cennet vaatlerine ihtiyacı yoktur." Ne kadar doğru ve güzel bir söz, değil mi?

Benim gözümde iyilik yapmak, ihtiyaç sahibine yardım kadar, insanın kendisine de iyi gelen bir şey... İnsan kendini iyi hissediyor, hayattaki varlığının bir kanıtı oluyor... Bir insana, hayvana, ağaca yardım ettiğinizde kendinizi işe yaramış, mutlu ve huzurlu hissediyorsunuz. Bu mutluluk ve huzurun ise cennetle, sevapla hiç alakası yok... Bilinçli ve akıllı insan, cennete gidebilmek için iyilik yapmaz. Yaptığı iyiliğin ilk önce kendisine, karşısındakine, topluma, kişisel huzuruna ve yaşam varlığına kattıklarını görür ve bunlar için iyilik yapar... Düşünmez bile bunları, sadece sonuçlarını farkeder...

Cennete gidebilmek için kendilerince belirledikleri sevap düzeyini tutturmaya çalışan insanların ise yaptığı şey tamamen pazarlıktır... Kim, kimle pazarlık ediyor... Madem inandığın varlık-güç (adını ne koyuyorsan) bu kadar büyük ise, senin bu küçük insancıl hesapların ve pazarlıkların karşısında nasıl düşünür? Aksine seni kötü bir insan yapmaz mı bu hesaplı iyiliklerin? 

Özünde konuyu bağlayacağım ve bu Pazartesi gününde bu satırları okuyan herkese iyilik yapmanın huzurunu, mutluluğunu hatırlatmak istiyorum. Hem kendinize, hem de ihtiyaç sahiplerine mutluluk verin, huzur verin, destek verin. Sonunda göreceksiniz ki onlara yardım ettiğiniz kadar ya da daha çok bir oranda kendinize de yardım etmiş olacaksınız. 





22 yorum:

Burcu Odacı dedi ki...

Kesinlıkle katılıyorum...

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Daha küçücük yaşlardan başlıyor bu 'pazarlık' olayı. Uslu durursan şeker yersin ya da not almak için ders çalışırsın, gelişmek için değil, şunun için bu, bunun için şunu yapıp duruyor insanlar. :) Sorgulamıyorlar. Her şey görev. Hal böyle olunca, bazılarınca iyilikler de görev haline dönüşüyor, ne yazık. Çok haklısın yazdılarında, maalesef çoğunluk için durum bu. :(

Emel Sevren Pınar dedi ki...

imza ben:)
hay kalemine sağlık.

gamze dedi ki...

Çok güzel yazmışsınız. Biz bu dünyaya sevap toplayıcısı olalım diye gelmedik. Bunu unutmadan yaşamayı diliyorum tüm insanlığa.

Unknown dedi ki...

Çok çok doğru. Ağzın bal yesin!

safransarı dedi ki...

İyilik ya da kötülük kavramı çok başka. Çünkü insanlar yine bunu kendi bakış açılarına göre yorumluyorlar-düzenliyorlar.
K.İskender'in bir sözü var;

"Herkesin bir ilişkisi var, sorsan hiçbiri sevmiyor, baksan herkes hamile, sorsan herkes bakire.."

ne demek istediğimi anladın:)
ha bu iyilik kötülük olayından en çok çekecek benim. cennet ya da cehennemin orada kuyrukta çok sorguya çekileceğim :)

Unknown dedi ki...

evet,hiç bişeyin pazarlığı olmaz,hatta pazarlık yapma demenin bile bence.
içinden geldiği gibi yaşayabilip,içini temiz tutabilmek iyi bir yaşamdır:)
kalemine sağlık
sevgiler

Kitapsız Kedi dedi ki...

Dinler genel olarak bu mantıkla işler. Ceza-ödül sistemi bütün dinlerde geçerli. Benim dinim vicdanımdır. Vicdan sahibi bir insan iyi-kötü ayrımını yapabilecek yeterliliğe sahiptir diye düşünüyorum. Senin de dediğin gibi, cennet vaadiyle iyilik yapan da, cehennem korkusuyla kötülüğüne gem vuran da bir nevi pazarlık yapmış oluyor. Birilerinin kendini rahatlatma ve kandırma yöntemi bu bence.

Adsız dedi ki...

Vicdandan öte ceza/ödül var mı bu dünyada???

bücürükveben dedi ki...

İnsanlar ne kadar hesap peşinde, yani cennet vaadi olmasa kimse için kılını kıpırdatmayacak, yine cehennem olmasa her kötülüğü yapacak...gerçi çoğu zaten yapıyorlar yani takmıyorlar cenneti, cehennemi, bir tane iblis dün eşeği raylara bağlamıştı Allah'tan makinist kurtarmış:( valla bıktım kıyamet kopsa da kurtulsak..:(

xCoach Incomprehensible dedi ki...

kimin aklı varsa önce kendine kullansın diye boşuna dememişler.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

burcuuuuk, ♥♥♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm ne kadar haklısın... Her şey için pazarlık etmek küçük yaşta başlıyor. Kurallardan öte, karşılıklarla yetişiyor çocuklar... Ancak bu karşılıklar, pazarlıklar, tüm iyi niyeti ve güzelliği gölgeliyor malesef...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

gamzeninrenkleri, teşekkür ederim ♥ Kesinlikle, bu hayatta iyi, güzel, huzurlu, ahlaklı ve insan gibi yaşayalım diye varız...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Yesim Kayman, çok teşekkürler Yeşim'ciğim ♥ ♥ ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, hiç duymamıştım, çok iyi söz, cuuuk diye de oturdu :)

Kuyruk bekleyeceğiz diyorsun yani; ışınlansak, uçsak, koşsak olmaz mı :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, iyi insan olmak için huzuru bulmak lazım sanırım. Husursuzluk, kötülük getirir, her anlamda... İçimizi temizleyelim ki dışarıya da öyle yansıyalım. Çok mesai harcıyorum içimde bu konuda. ♥♥♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Kitapsız Kedi, haklısın, çok çok... Vicdan... En kıymetlisi...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

mor rimel, yok kesinlikle... Ancak bazı insanların o kötülükleriyle beraber ne kadar vicdansız olduklarını görünce inanamıyorum... Acaba vicdan ve değerler de aileden edinilen kültürler mi? İyileştirilebilir mi...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emel Sevren Pınar, çok teşekkür ederim ♥♥ Ben de senin her yazdığına aynı tepkiyi veriyorum okurken... Sonra mükemmel fotoğraflara dalıyorum, "yok ayol ben tırnağı olamam, başka bu" diyorum :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

bücürükveben, Müjde ablacığım sorma o eşşek olayını ben de okudum, inanamadım... Vicdanızlık mı kötülük mü bilmiyorum ki nedir bu... Şunu hala anlamıyorlar ki hayvanlara ne yapıyorlarsa, aynılarını insanlara da yapabilirler bu zihniyet... Çok üzücü... Vicdan ve huzur diliyorum böylelerine...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible , değil mi ama...