24 Kasım 2014 Pazartesi

Çocuktuk, Kıymet Bilemedik


Okul yıllarımda çok sevdiğim, gözünün içine baktığım öğretmenim oldu mu diye düşündüm bugün... Olmamış... Öğrencisin, çocuksun, eğitim sistemi darmadağın, okul deyince aklına hapishane geliyor, tüm bu sirkin başında da öğretmen var... Başlı başına asilik sebebi...

Bakmayın asilik dediğime, asi bir öğrenci olmadım hiçbir zaman. Çok başarılı da değildim ama her zaman saygılıydım, ailem böyle öğretmişti sonuçta... Sevemedim öğretmenlerimi, sevdirmedi sistem...

Şimdi ise geriye dönüp baktığımda hepsi hanımefendi, beyefendi insanlardı. Sabırla, özveriyle bulunurlardı sınıfta... Hepsi baş öğretmenleri Atatürk'ün izinde bireyler yetiştirmek için çaba sarfederlerdi şansıma... Daha şanslıydık eskiden... Öğretmenliğin mecburiyetle, devlet memurluğu kıvamında yapıldığı, üç kuruş maaşla ve nefretle yapılmadığı bir zamanda öğrenci olduk biz...

Şimdi 30 yaşında bir görüşle baktığımda ise muhteşem insanlar görüyorum geçmişimde... Saygıyla ve sevgiyle hatırlıyorum hepsini... Teşekkürler...


17 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Benim oldu, bir tanesi şu anda facebook'ta arkadaşım!!:)Zeynep Ayçenk emekli matematik öğretmeni diye bulunca o kadar sevinmiştim ki, çok severdim hala da seviyorum tabii ki, çok cadı bir, iki öğretmenim de oldu, onları sevmek ne kelime hala lanetle anarım..ilkokul öğretmenimi de çok severdim mekanı cennet olsun:( tüm öğretmenlerin günü kutlu olsun

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Şanslıymışım ki çok sevdiğim, hala yılbaşında vs.. mesaj attığım, karşılaşsam kucaklayıp sarılacağım birkaç öğretmenim oldu benim. Ama tabii hiçbir yakınlık duyamadıklarım da oldu. Hatta onların isimlerini bile hatırlamam. Ama diğerlerinin sevgisi yanıma kar kaldı. :)

Emel Sevren Pınar dedi ki...

bir insanın hayata başlarken ki en büyük şansı ilkokul öğretmeniymiş, ya da şanssızlığı.
Ben ilkokul öğretmenimi pek sevemedim. Kafamıza vurmasından mıdır, peynirlerimi beslenme çantamdan alıp kızına -başka bir sınıftaydı-yedirmesinden midir bilmem,sevemedim kadını. Ama ortaokuldaki fen öğretmenimi hiç unutmam, unutamam.
Buda böyle bir anımdı:) sirke dökmiyim bu güzel günün anlamını bozmayayım,kısa keseyim:)

Burcu Odacı dedi ki...

Şu eğitim sisteminin geldiği nokta çocuk yapmamak için çok iyi bir sebep bence...

bildiginiyazar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Haydar Samur dedi ki...

Okuldayken o zamanların ve o değerli insanların değerini bilmiyoruz sanırım. Mezun olup belli bir yaşa geldikten sonra değerini anlıyoruz. Harika zamanlar ve harika insanlardı.

Unknown dedi ki...

merhaba
bu kadar uzun süredir yazmamana alışamadım:(
umarım keyifli bir beklentin vardır:) da ondan yoksundur
sevgiler
mutlu yıllar

Kitapsız Kedi dedi ki...

Neden yazmiyorsun :( bu kadar uzun ara vermezdin sen.

safransarı dedi ki...

:\

Kizlierkeklikedili dedi ki...

bücürükveben, ne güzel Müjde ablacım, Facebook güzel şey diyorum anlatamıyorum kimseye :) İlkokul öğretmenlerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum ben... Öğretmenle, eğitimle ilk tanışma sayelerinde kötü ya da iyi oluyor malesef...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, çok şahane hala iletişimi koruyabilmek ve böyle güzel duygularla anabilmek. Şanslısın ama :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emel Sevren Pınar, Peynirlerini diğer sınıftaki kızına vermesi miiii, amanınnnn... O yaşta çocuk için ne büyük sıkıntı...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

burcuuuuk, ahh Burcu'cuğum bizde de aynı endişeler... Doğurmak işin en kolay kısmı sanırım. Önemli olan sonrası, eğitimi, imkanları, içerisinde yaşayacağı sosyal ortamlar, kültürel varlığı... Ne yapacağız, bilmiyorum...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Haydar Samur, kesinlikle. Ben de çocukken "Sevmiyorum ben bu öğretmeni" diye çok dırdırlandıklarım oldu ama sonra yetişkin olup geriye bakınca o kadar da abartmalık değilmiş olaylar...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, çok teşekkür ederim düşünmen için ♥♥♥ Her şey yolunda, sadece iş hayatımda aşırı bir yoğunlukla karşı karşıyaydım. Gerçekten de zorlayıcı bir süreç oldu. Umarım artık düzenime dönme planındayım :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Kitapsız Kedi, takibin için çok teşekkür ederimmmm ♥ Çok iyiyim, ofiste çok yoğun bir dönem geçirdim ve sanki yazacak enerjim, hatta yazacak konum kalmamıştı. Bilhassa yazmaya oturduğumda aklımda sadece işle ilgili konular vardı. Ben de kısır bir döngü yaratmak yerine biraz ara vereyim, konularım biriksin iştedim. Geldim ki :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı , :O