29 Eylül 2014 Pazartesi

Bir Varmış, Bir Yokmuş, İstanbul'da Bir Gün Daha Olmuş...



Bir ülke düşünün.
Bu ülkenin de halk oylarıyla seçilmiş bir yönetimi var diyelim.
Komünist sistem olmadığına göre vegi de topluyor olsun.
Hatta çok toplasın mesela.
Öyle çok toplasın ki bu ülkenin halkı, kazandığı paranın yarısından fazlasını devlete versin.
Dur sinirlenmeyin hemen. Yok canım hikaye bu, gerçekçi olmak zorunda değil ki...
Sonra bu devlet, topladığı vergileri halkına geri döndürmek için yollar, şehirler, otobüsler, metro hatları yapsın.
Hatta hepsini öyle hızlı ve bir anda yapsın ki bir bakmışsın 4 ayda 3.metro hattını açıyormuş olsun.
Tamam canım, görevi bu zaten, biliyorum. Vergileri başka neden toplasın ki...
Neyse, dağıtmayın hikayemi.
Bu devlet övünsün yaptığı yollarla, hastanelerle, metro hatlarıyla.
"Bakın çalışıyorum, sizin için neler de neler yapıyorum." desin.
Övünsün bol bol, dualar okuyarak açsın bir bir hepsini.
Dua korurmuş, öyle diyorlar, biliyor musunuz?
Ben dua da bilmem, bir eksi daha gelsin haneme...
Duasızlıktan mı geliyor başıma bunlar acaba?
Neyse, beni bırakalım...
Açılışlar da bol bol fotoğraf çekilsin, övgüler havalarda uçuşsun, ağızlar kulaklarda olsun.
Halkın parasıyla yapıyor ya, o nedenle gururlu herhalde...
Sonra hikayenin can alıcı kısımlarına geliyoruz.
Can alıcı derken, gerçekten...
Diyelim ki bu büyük övgüyle açılan metro hattında kaza oldu.
Olmaz ya, oldu diyelim...
Dua okundu ya açılışta, nasıl kaza olabilir?
Allah koruyormuş, öyleymiş.
Misal bir yolcu oturduğu yerde gözünü bir açtı ki inşaat demiri geçiyor belinden.
Hani bilgisayar oyunlarında olur ya... Öyle.
Önce inşaat sırasında, sonrasında denetimlere bakılır.
Yapılmamış mı? Aceleyle, bitmeden mi açılmış o metro hattı?
Tüm sorulara "Evet" cevabımız var diyelim.
Bu hayali kurduğumuz devlet, bir anda kenara çekildi diyelim.
"Benim ne alakam var canm?!" dese mesela.
Fıtrat? Belki kişisel ihmal? Belki o yolcu yanlış bir yerde oturuyordu?
Kesin öyledir.
Hatta ben o vücuduna demir saplanan yolcunun yanlış biryerde oturduğuna adım gibi eminim.
Yoksa bunun inşaatını yapanda suç olamaz ki...
Tabiki devlet yaparken ve açarken gururlanıp, hata olduğunda üzerine alınmayacak.
Normal olan da bu değil mi zaten?
Ben diyorum, kesin yolcu yanlış yerde oturuyordu...
Hem "hafif" yaralıymış, metro seferleri de "arıza" sebebiyle aksıyormuş...



15 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Bu iblisler Nasrettin Hoca'nın 'Dostlar alışverişte görsün' fıkrası misali dışarıya 'iş yapıyor / çok çalışıyor' görünmek için alelacele bir şeyler yapıyorlar, açılışlara yetiştirmek için! Sonra gelsin kazalar, gelsin felaketler1

Hatırlarsan hızlandırılmış treni de öyle yaptılar, sonuç 40 küsur mu ne ölü!!!! Bir o kadar yaralı. (tam sayı ezberimde değildi) Bunların yaptığı hiçbir şeyden hayır bekleme. Duble yolları ilk selde göçtüler, toki konutları ilk selde can aldılar. Ayrıca önemli görevlere akp'li olsun, yandaş olsun diyerek NİTELİKSİZ eleman yerleştiriyorlar, havaalanı kulelerde imam hatipli cübbeli tipler görmüştüm bunların yapacağı işten ne hayır gelir ki?

Kitapsız Kedi dedi ki...

Elbette ki sorumluluk almayacaklar. Fıtratında var, takdir-i ilahi, kader denip geçecek. Ah ahh, böyle bir kaza kendilerinin başına gelse keşke.

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Çok doğru demişsin, çok güzel yazmışsın. Sonuna kadar hak vererek ama tabii ki içim burkularak okudum. :(

xCoach Incomprehensible dedi ki...

nerde oldu bu?

safransarı dedi ki...

Bugün izledim haberlerde kanım dondu resmen :\
Babası da çıkmış "akacak kan damarda durmaz" diyor.
öyle üzüldüm ki..
ne dersek, ne yapsak boş..

yazmasam delirirdim dedi ki...

Ama ortaokula bas örtüsü serbest, çünkü kızların saçı devleti tahrik ediyor. Ve hayır sapık değil (!), tecavüzcüler suçsuz çünkü 10 15 25 35 yaşındaki kadının saçından giyiminden tahrik oluyor. Ama kızlı erkekli kalmak yasak. Yol yapmış, yolda kaza olmuş takdir-i ilahi işte. Klişeleri okudunuz. Sevgiler!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, öyle malesef Müjde ablacığım... Bizim için üzücü ama insanlar için "normal", "kaza"...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Kitapsız Kedi, bizler gibi insanlara böyle kötü dileklerde bulunduruyorlar ya... ne kadar kötürler...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm malesef ki bizler üzülüyoruz ama asıl üzülmesi gerekenler hiç etkilenmiyorlar.... Ben ne yapıyorum, bunlar kim, kime oy veriyorum, kime oy vereceğim? gibi soruları sormuyorlar kendilerine...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, İstanbul'da yeni açılan Seyrantepe metro hattında... Tamamlanmadan açılmış ve içerisinde halen inşaat devam eden bir hat...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, ben de neye uğradığımı şaşırdım görünce... babasından daha çok sinirlendim ve üzüldüm bu olay karşısında... Öylesine yaşıyoruz her gün...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

safransarı, ben de neye uğradığımı şaşırdım görünce... babasından daha çok sinirlendim ve üzüldüm bu olay karşısında... Öylesine yaşıyoruz her gün...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

maya, yol yapıyor ama...

Unknown dedi ki...

Aaa ne yersiz,ne hadsiz fikirler böyle ? Fıtratında var,bilmiyor musunuz ? hem zaten hepimiz bir gün ölmeyecek miyiz? Affedersiniz birde ermeni yada alevi yada nebiliyim sunni filandır şimdi bu adamcağız heh öyleyse de hepten hak etmiş...Takılmayın böyle şeylere uyandıracaksınız şimdi milleti...Zızzzz....

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Deniz Kılıç, değil mi amaa... ne yersiz konuşuyorum ben de...