1 Ekim 2014 Çarşamba

Ya Kitap Alacaksın ya da Sabun


Daha evvel bahsetmişimdir, tek çocuğum diye. Bu nedenle de abi ya da abla diye anacağım bir aile bireyi aranmış benim için. İki kuzenim var, birisi abim, diğeri de ablamdır. İyi ki de öyledir, sadece lafta tek çocuğum ben... Aynı apartmanda büyümemizin şansıyla gerçekten de abim ve ablam oldular benim, çok şanslıyım ♥

Velhasıl, başlıktaki "Ya kitap alacaksın ya da sabun!" sözü abime ait. Çok komik ve aynı zamanda da çok iddialı bir insan olduğunu anlatmama gerek yok sanırım :) Böyle bir söz nereden, hangi muhabbetten çıktı derseniz, anlatayım hemen.

Geçen haftasonu bir blog yazısıyla da sizlerle paylaştığım gibi eşimin ve annemin doğum günüydü (Evet, doğru tahmin, aynı gün). Biz de ailecek Cumartesi günü çay saatinde bir araya geldik, pasta kesip, birbirimizi kutladık, mutluluğumuzu paylaştık. Anneme ve eşime birer kitap almışlar, evet duyuyorum, mükemmel bir hediye! İkisi de hediyelerinden çok mutlu oldular. Hatta eşime aldıkları Einstein Bulmacası isimli kitaba ayrıca bayıldık, hakkında mutlaka ayrıca yazacağım sizlere.


Neyse hediyeleri verildi, mutluluklar havalarda uçuştu. İşte o an abim patlattı "İnsana hediye alacaksan ya kitap ya da sabun alacaksın! Riski yok... Kitabı okur ve sabunla da temizlenirsin. Sana mı düşmüş benim kıyafetime karışır gibi gömlek ya da don almak. Ben alırım istediğim gibi! Hem nereden bileceksin benim ne sevdiğimi, nasıl sevdiğimi!" :))


Süper bir tespit olduğunu düşündüm ve bayıldım! Elbet hepimiz, sevdiklerimize hediyeler alıyoruz. Karşımızdakinin ihtiyacı olduğunu düşündüğümüz ya da kendimizce beğendiğimiz, bütçemize uygun şeyleri hediye ediyoruz. Ancak işin tam da abimin söylediği gibi olan bir tarafı var. En azından artık şanslıyız ki büyük dükkanlardan aldığımız hediyelerin içerisinde değiştirme kartı çıkıyor da üzerine olmazsa ya da beğenmezsen gidip değiştiriyorsun. 


Son dönemde bizim de tercih ettiğimiz hediye biçimi, bilhassa düğün/nişan/doğum günü gibi kutlama günlerinde ailemize ve arkadaşlarımıza büyük mağazaların hediye kartlar oluyor. Çocuk olmadığı müddetçe bilhassa Boyner'i tercih ediyoruz ki içerisinde her şey var. İster mutfak eşyası, ister kıyafet, ister kozmetik alınabiliyor. Ne ihtiyacı varsa alabilir ya da karta yüklenen miktar üzerine istediği kadar para ekleyip daha da başka bir şeyi de tercih edebilir. Böyle hediyelerin çok makbule geçtiğini düşünüyorum. Hani yeni evlinin evine Borcam götürmenin modası geçti artık, zaten herkesin her şeyi var ve evlenmeden önce tüm eksiklerini tamamlıyorlar. Kutusuyla beraber dolabın tepesine kalkacak bir şeye para veriyor olmak, hediye alan kişiye de dokunuyor...

Aynı şekilde nişanlanan çiftlere de mutlaka Paşabahçe ya da Boyner hediye kartı alıyoruz. Bu sayede evlerinin eksiklerini tamamlamalarına ufak da olsa bir katkımız olur. Hem altın alıp da iş çıkartmamak gerekiyor artık... Aradaki komisyon cebinden gidiyor, kişi altını bozdurmak için kuyumcuya gidince orada da değeri bir düşüyor, gerek yok... 

Bu hediye kartlarının bahsi geçince abim yine önemli bir detayı gösterdi, "Kartta da para konusu çok ön planda oluyor. Kartın üzerinde, içinde yüklü bulunan miktar çok batıyor göze. Değeri, parası oluyor." dedi ve çok da doğru dedi! Malesef öyle... Kişiselleştirilmiş, seçmek için bile olsa emek harcanmamış gibi görünüyor göze... Her şeye rağmen, dediğim gibi bilhassa düğün/nişan gibi çok para harcanarak altın almak zorunda olduğun kutlamalar için hediye kartı candır bence. Hem altını alırken de bir emek harcayıp, duygusal değer yüklemiyorum ki ;)

Tüm bu bıdı bıdılarımın ardından bağlayacağım lafı :) Gerçekten de kitap alalım birbirimize, doğum günlerimizde ya da içimizden geldiğinde... Okuyalım, okutalım... Bir de sabun alalım "Pissin oğlum sen! Al biraz temizlen!" niyetiyle değil tabi ama şöyle yeşil, doğal, kalıp köy sabunu mesela... Elbet kullanılır, elbet banyodayken çıkan yeşil zeytinyağının kokusu sarınca etrafı, teşekkür edilir içinden...
 



12 yorum:

Havva Peynirci dedi ki...

günaydın
doğru söze ne denir?
'haklısın'
çoksevgiler

Müjde Dural dedi ki...

:))))ay ben sabun alamam, sen de demişsin pissin der gibi yok yok :)))kitap harika bir hediye onda hemfikiriz de sabun alamam kimseye ama bak havlu alırım, çok da severim, güzel, yumuşacık, havlu görünce dayanamıyorum..bu arada Boyner'e para kazandırmıyorum sana da propogandasını yapayım naçizane..tabii ukalalık alma sakın..

Bu adam bildiğin pkk yalakası, kendi de karısı da, ayrıca herif can sıkıntısından ta üşenmeyip Kutuplara gidip o güzelim beyaz ayıları avlamıştı zevk için...o gün, bu gün uyuzum onlara...hani aklının bir köşesinde olsun

sevgiler:)

Gokkusagi Dosyasi dedi ki...

Bu hediye kartı olayı gerçekten şahane. Evlenirken gelmişti bize de, canımız ne isterse onu aldık, zevkimize göre. Çok akıllıca. Bir de bizde henüz çok yaygınlaşmamış ama muhteşem bir sistem var, hediye listesi olayı. Hani evlenirken belirli bir mağaza ile (Mudo mesela, attım) anlaştığın, ucuzdan pahalıya istediğin ürünleri listelediğin ve sana hediye almak isteyen insanların, o listeden bütçesine uygun olanı seçip aldığı sistem. Hem sana ne alınırsa alınsın istediğin şey oluyor, hem de insanlar kendi ceplerine göre bir şey seçebiliyorlar, şahane değil mi?
Neyse, çok uzattım yine.:)
Son olarak, kitap ve kırtasiye bence ennn güzel hediye. Ehh o zaman, mesela bir D&R hediye çeki pek bir hoş olur bizim kafadakiler için di mi? :))

Emrah Ozdemir dedi ki...

Güzel bir bakış açısı. Ben kardeşime bir kere kitap almıştım. Bana hafta küsmüştü. :D Demek ki sabun almalıymışım.

cerenmus dedi ki...

Valla katılmadan edemeyeceğim ama hangi tür kitap ve ne kokan sabun şimdi o noktada bile kararsızlık krizi geçirebilen bir insanım, en güzeli para vermek ama çok ayıca o da.. Bu konuda ben de yazmıştım, çok nazik konu bu evet :)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Havva Peynirci, çok teşekkürler, sevgiler ♥

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Müjde Dural, evet Müjde ablacığım havlu da çok güzel bir hediye oluyor... Her zaman kullanılacak ve çok farklı zevkleri içermeyen bir şey...

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, kesinlikle Eylül'cüğüm, hediye listeleri de süper ama Türkiye'de böyle listeler henüz popüler değil sanırım ya da ben hiç rastamadım evlenenlerde... Bu liste olayı karttan bile güzel gerçekten, hem de iki taraf için de :)

D&R hediye çeki çook şahane olur, haklsıın :))

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Emrah Ozdemir, hatırlıyorum o yazını :))

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

cerenmus, kararsızlık kraliçesi :)) Şöyle güzel, doğal, zeytinyağlı sabun olacak... Hani eğri büğrü olan, köy usulü ;)

safransarı dedi ki...

Az kaldı senin gibilerden kızım, hakket bak:)
iyi yetiştirmişler. tek olsan da çift olsan da bu değişmezdi eminim.
e iyi de yetiştirmişsin kendini :)
sabun dedin de aklıma hamam geldi
epeydir gitmiyorum
tellakları unutmayın efendiler!
:d

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

safransarı, çok alemsin, teşekkür ederim :) Yazımdan hamamları ve tellakları çıkartıp, hatırlamış olan okuyucan başka ne isteyeyim ben şu hayatta :))