31 Ekim 2014 Cuma

Kıtı Kıtı Kıtı Kıtı...


Evet, başlıkta gördüğünüz "Kıtı kıtı" efekti, dişlerimin birbirine vurarak takırdama sesi! Bir günde mi kış geldi yoksa bir günde biz mi kıştan sıkıldık bilmiyorum ama bu sabah işe yürürken eşimle beraber yüzümüzde ilk defa soğuk yanığını hissettik. Bir yandan şakır şakır yağan yağmur, bir yandan acı acı vuran poyrazla beraber şemsiyemizle bir o yan bir bu yana savrulduk. Çok söylendik, ahh uhhhladık...

Daha Pazar günü Belgrad ormanında güneş altında bisiklet sürerken konuşuyorduk "Ohh hava ne güzel. Hem sürekli yaz olsa sıkılır insan, şu güzel sonbahar renklerine bak" diyorduk. Nereye gitti sonbahar? Yahut da bizim 4 mevsim aşkımız ne oldu? Hani hep yaz olsun istemiyorduk? Dönek miyiz cancağızım?

Aslında hayatımızdaki her şeyden de böyle sıkılıyoruz. Hep farklı bir şey isterken buluyoruz kendimizi. Yaz gelsin diyoruz, off çok sıcak oldu kış gelsin istiyoruz. İş istiyoruz, işten sıkılıyoruz. Tatil istiyoruz, eve dönelim artık diyoruz. Aşk istiyoruz, ay ne zor şeymiş ilişki yürütmek diyoruz. Kilo vermek istiyoruz, sıkıldım bu diyetten diyoruz. Listemiz ise böyle uzayıp gidiyor... 

Hani "maymun iştahlı" denir ya, aslında hepimiz böyleyiz sanırım. İnsanlık denen şey işte... 

Bugün soğuktan söylenip, burnum ve ellerim soğuktan kızarmış bir şekilde sıcacık ofisime girip, yumuşacık koltuklu masama oturduğumda bir karar verdim. Çok şanslıyız... Bu şanslarımızı farkedip, mutlu olup, şükretmeliyiz.

Bilhassa ülkemizin yaşadığı bu zor dönemde, insanların öldüğü, açlık sınırında yaşadığı, belki sokakta yatmak zorunda olduğu, en insafsız koşullarda çalışmak zorunda kaldığı, her an ölümün eşiğinde endişeyle yaşadığı, iç ve dış savaşın eşiğindeki ülkemizde...

Azıcık burnum üşümüş, parmaklarım kızarmış... Bir şey mi bunlar...

Kendime İtiraf ve Not: Çok şanslısın. Sağlıklısın, mutlusun, seni senden daha çok seven bir eşin, varlığınla mutlu olan kedilerin, can kadar değerli bir ailen, işin gücün, maaşın, imkanların, evin barkın var. Daha ne istiyorsun? Tabiki her zaman bir şeyler isteyeceksin ama kendini mutsuz edecek şeyler arama artık. Hava güneşliyse tadını çıkart, hava soğuksa da sıcak evinde demlediğin çayını iç ve söylenme. İmkanların dahilinde mutlu olmak için yaşa. Şanslı olduğunu bil, hatırla.









20 yorum:

Yasemin dedi ki...

Aynen kış geldi ve bende senin gibi şükrediyorum gerçekten. Çok şükür her şeye, çok iyi yapmışsın bunları yazarak. Daha çok insana daha çok umut vermeli çünkü.. Karikatürlerde pek güzel :)

Kitapsız Kedi dedi ki...

Mutsuz olduğum zamanlarda son paragrafta yazdıkların gibi şeyler düşünürüm. En başta sağlık, mutlu olmak için başka hiçbir sebebe gerek yokken, sonbaharın renkleri, soğukta içilen sıcacık çay, bir kedinin mırlaması da varsa daha ne yapsın ki hayat seni mutlu edebilmek için, değil mi :) Çok güzel yazmışsın, polyannalı karikatürler de harika :)

bücürükveben dedi ki...

:)))karikatürler de yazı da çok güzeldi hele son karikatür:))))Polyannacılık bu aralar ben oynayamıyorum ama sahip olduğumuz şeylere şükrediyorum tabii nankör değilim:) önce sağlık....Allah kimseyi elden ayaktan düşürmesin başkasına muhtaç etmesin..soğukta evsiz bırakmasın..değil insanlar hatta her kedinin her köpeğin sıcak bir yuvası olsun isterim keşke...:(

xCoach Incomprehensible dedi ki...

evet...
elimizdekilerin farkında değiliz.


ben biraz uyandık, kendimize geldik ve içimize döndük sanıyordum.

dönmemişiz demek ki.

dönmemişim.

Unknown dedi ki...

Karikatürler harika olmuş.:)Yolunda gitmeyen bir şeyler yaşadığımda moralim hemen düşer benim ama sonra sakince düşündüğümde, etrafımızda yaşananları gözümün önüne getirdiğimde halime şükrederim. Sağlığım yerinde, sevdiklerim yanımda olsun başka bir beklentim yok hayattan; eskiden belki vardı ama artık yok:)

Unknown dedi ki...

karikatürlere bayıldım:))
yaşadığımız anların kıymetini bilmek şahane bir yaşam şekli:)
elbette ki her zaman bu tevazu mümkün olmuyor,herşey gibi mutlu olmayı da öğrenmeliyiz:))
sen de şahane bi konu işlemişsin yine
çok sevgiler

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Şu günlerde aynı senin gibi düşünüyorum. Hatta bugünkü yazımı bile bu pozitif hislerle bağladım, sonra senin yazını okuyunca iyice içim ısındı. :)İnsanoğlu nankör bir canlı. Hep olmayanı, hep fazlasını, hep başka türlüsünü ister. İstediği şey gerçekleşir, "Allahtan başka şey isteseymişim." der!!
Şu doyumsuzluğa bakar mısın?:))
İstediğin olmuş işte, teşekür edeceğine daha ne kanırtıyorsun di mi ama? Vallahi pes. :)

Emrah Özdemir dedi ki...

Kış ayını nedense pek severim ben . erken gelmesini ben güzel karşıladım .Dediğin gibi halimize şükretmemiz gerek. Ne olaylar oldu bir hafta içinde . :/ Resimler ve yazını çok beğendim emeğine sağlık.

Keyaki dedi ki...

Her mevsimde "bu sefer sozumden donmeyecegim" deyip bir sure sonra baska mevsim beklerken buyorum kendimi... O an neyi yasiyorsak sevmek gerek :) Simdi usuyen parmak uclarini isitacak kupalarin zamani :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Yasemin , yazayım da kendime bildireyim, hatırlatayım ve okutayım istedim ben de. Bu sırada okuyanlar da hatırlarla belki de hem ne güzel olur :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Kitapsız Kedi, bizi mutlu eden şeylere sahip olduğumuz için çok şanslıyız gerçekten. Evimizde, kedilerimizle, kitaplarımız ve sıcak çaylarımızla, şükürler olsun ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

bücürükveben, Müjde ablacığım, mutluluk için biraz Polyanna olmak lazım, önce kendimiz mutlu olacağız ki etrafımıza da faydamız olsun...

Karikatürleri her zaman çok severim bilirsin, bunları da eklemeden olmazdı ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, bu anlamda ilerlemek için sanıyorum ki öncelikle beklentilerimizi biraz törpülememiz gerekiyor. Eskiler gibi hani... Az beklenti, çok mutluluk, biraz kabullenmişlik, biraz kendini dinlemişlik ve dinletmişlik. Mutlu olmadı, şükretmeliyiz...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Shingetsu ve Pisileri, son dönemde hele ülkemizde bakıp da halimize şükretmemiz gerektiğini hatırlatacak öyle kötü olaylar yaşanıyor ki... Biraz etrafımıza bakınca mutlu olmamız gerekiyor aslında. Bunu her zaman yapamayabiliyoruz tabiki ama elimizden geldiği kadar uygulasak bile kardır ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, çok teşekkür ederim ♥ Her zaman yapamıyoruz dediğin gibi ama arada kendimize hatırlatsak bile kar oluyor... Elimizden geldiği kadar her şey ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm gerçekten de süper bir hatırlatma olmuş bu... Allah'tan başka şey isteseymişim diye sevinen bir milletin çocuklarıyız biz :)) Olumlu bakalım hayata, olumlu adımlar atalım, mutlu olmaya çalışalım, her şey güzel olacak ♥

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Emrah Ozdemir, çok teşekkürler Emrah'cığım! Karikatürleri çok severim, mutlaka eklemeliydim bu yazıya :) Ben de 40 derece yaz sıcağındansa kış mevsimini tercih ederim, ne yalan söyleyeyim :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Keyaki, o an ne yaşanıyorsa onu sevmezsek, hiçbir zaman mutlu olamayız ki, değil mi? Hep ertelenen, şöyle olsun olacak bak, bu gelsin, şu geçsin derken bir bakmışız ki mutluluk kayıp gitmiş... Çaylar ve ısınan parmaklar, şahane ♥

birdunyafikir dedi ki...

Benim de hayattaki mantığım bu artık (artık diyorum, çünkü önceden mutsuz olmak için sebep bulmak çok kolay geliyordu bana). Kendinden kötü durumda olana bakıp, onun için üzülmek ve elinden gelen bir şeyler varsa yapmak önemli. Ama bu durumdan kendine de bir pay çıkarıp, en azından sağlıklı olduğun ve sevdiklerin (en azından bir kısmı) sağ olduğu için şükretmek. Sonrası yavaş yavaş hallolacak. Ve bu dünya için çok da paralamamak kendini. Bu düşünce sistemi kendimi daha rahat hissettiriyor artık. Yoksa çıldırma noktasına gelmemek elde değil!

Kizlierkeklikedili dedi ki...

beyza aydin baser, ne güzel söylemişsin, çok teşekkürler yorumun için ♥

kesinlikle, insan daha rahat ve huzurlu oluyor bu sistemle. sevgilerimle