24 Eylül 2014 Çarşamba

Dergi Okumayı Mı Özlediniz? Çözüm Burada!


Dergi güzel şeydir... İlgi alanına göre seçtiğin, hatta abone olduğun dergi kapına kadar gelir. Sayfaları ilgili konuda güzel resimlerle, yazılarla doludur. Hem dergiler sehpanda dururlar, ara ara bakarsın, karıştırırsın sayfalarını... Güzeldir...

Başlıktaki soruya kendi yanıtımı vermek isterim: Evet, dergi okumayı özledim! 

Her şeyin internete, kitapların elektronik cihazlara, fotoğrafların telefon hafızalarına sıkıştığı günümüzde, eskiden elimden düşürmediğim ve keyifle takip ettiğim dergileri artık takip etmez olduğumu farkettim. Aynı şekilde eskiden eşim de iyi bir dergi okuyucusu ve abonesi olmasına rağmen artık hiçbir aboneliği kalmadığından yakınıyordu. 

Bu duruma nasıl geldiğimizin cevabı basit aslında: Dergiler bence çok pahallı... Bilhassa birden fazla aylık ya da haftalık dergiyi takip etmeye kalkınca insanın bütçesinde ciddi bir yer tutuyor. Biz de bu nedenle dergi okumayı bırakmışız... İnternet var... Pinterest, Instagram, bloglar, çeşitli internet siteleri... Ayrı ayrı yeri, biraz daha fazla zaman harcayarak turlayınca ilgili tüm içeriklere ulaşabiliyorsunuz. Tabiki daha zor, dergi karıştırmak gibi keyifli de değil... Bir de dergilerdeki (özellikle kadın ve moda dergileri) reklam konusu benim biraz sinirimi bozuyor. Derginin içeriğinden çok, çeşitli markaların sayfalarca (!) reklamlarının arasında kaybolmuş buluyorsunuz kendinizi. Bu kadar reklam alan dergilerin böyle paralara satılması ise soru işaretlerine sebep oluyor kafamda.

Ben daha konuya gelemedim farkında mısınız :) Her zaman, aynı ben... 

Neyse, sonuçta karı koca olarak dergi okumayı ister ama okumaz olmuştuk. Dün gece uyumadan önce yatak keyfi sırasında iPad üzerinden yeni 2015 Ikea kataloğunu arıyordum ki "Turkcell Dergilik" uygulamasıyla karşılaştım. Turkcell abonesi bile değilim ama "dergilik" sözü hoşuma gitti, bakayım dedim. Uygulamayı güzelce indirdik cihazlarımıza. Açtık baktık ki dergi diyarı! Pek çok farklı kategoride haftalık, aylık olarak aklınıza gelebilecek çok fazla sayıda dergi var! Ücretsiz olarak indirebileceklerinizin yanında bir de ücretini ödeyerek (normal basılı dergiden daha uygun fiyata) cihazınıza indirebiliyorsunuz. 


Bu noktada halen tatmin olmamıştık ve toplama vurunca yine çok para vereceğimize karar verdik. Derken alt kısımda bir uyarı gördük "Aylık 9.90TL'ya tüm dergileri kablosuz internet erişiminizin olduğu alanlarda cihazınıza indirebilirsiniz." Hepsi mi? Nasıl yani? derken farkettik ki Turkcell abonesi olmanız ve cep telefonu numaranızı girmeniz gerekiyormuş. Aylık 9.90TL'yı da aylık telefon faturanıza yansıtıyorlarmış. Ben Turkcell abonesi değilim ama eşimin şirket hattı Turkcell! Hemen abone olduk, tek telefon numarası üzerinden, tek 9.90TL'ya iki iPad'den tüm dergilere erişim sağladık. Bizim için mucize gibi bir keşif oldu! Yanılmıyorsam sadece iPad üzerinden değil, cep telefonu ve Android cihazlar üzerinden de uygulamaya ulaşabiliyormuşsunuz.


Tamam kabul, eeenn yukarıda anlattığım gibi elektronik dergileri sehpanızın üzerine koyamazsınız belki ama ayda 9TL'ya tüm dergilere ulaşmak, benim için çok güzel bir anlaşma ;) Bunun yanında elektronik dergilerde interaktif sayfalar, resimler, videolar da oluyor. İşte o çok keyifli bir olay...


Velhasıl biz ailecek dergi problemimizi çözdük. Bir de tabletten yazı okumanın gözü yorması ve sakıncaları konusunu hiç aklınıza takmayın. Sonuçta dergi bu, kitap değil, saatlerce okumuyorsunuz. Bir de bol resim, sohbet, "aa bak burada ne varmış" diye kocayı dürtmeler sayesinde hep ara veriliyor okumaya. Sonuçta yormuyor gözü de ;)


Dergi kategorileri şöyle: Yaşam, eğlence, aile ve çocuk, iş dünyası, otomobil, kadın, erkek, spor, hobi, mizah, dekorasyon, bilim teknoloji, nostalji, seyahat, sektörel. Her kategori altında ortalama 10 dergi var (kadın, erkek ve popüler konularda ise ortalama 20'şer degi bulunuyor)

Dergilerden örnek vermem gerekirse "En çok satanlar" başlığındakileri sıralamak isterim: Auto Show, Penguen, Şamdan Plus, Exclusive Decor, Exclusive Homes, Hardware Plus, Women's Health, Elele, Mari Claire Maison, Marie Claire, Men's Health, Populer Science, Atlas, Chip, Newtech, Home Art, İleri Görüş, Esquire, Cosmopolitan, Brandage. 


Ben yeni dünyayı keşfetmiş gibi anlatıyorum böyle ama belki elektronik konulara meraklı olanlarınız bunu çok daha önceden keşfetmiştir. Onlara da kızacak bir şey bulurum, "Niye biliyordunuz da bize söylemediniz?!" :)

Turkcell'i hiç sevmem ama Turkcell Dergilik sağolsun, dergilerimize kavuştuk! Teşekkürü bir borç bilirim!

Daha detaylı bilgi almak isterseniz resmi sitelerine buyrunuz: http://www.turkcell.com.tr/servisler/turkcell-dergilik







20 yorum:

Unknown dedi ki...

aa,teşekkür ediyorum ne şahane bilgiymiş
akşam eşle bu konu masaya yatırılırmış:))
sevgiler

birdunyafikir dedi ki...

Dediğiniz gibi sehpadan ele alıp okumaya benzemese de güzel bir keşif. Eşim sevinir şimdi:)

xCoach Incomprehensible dedi ki...

Ya ben de deli gibi elime dergi alıp okumasını seven biriyim. Şamdan filan okuyordum zamanında. Fakat dediğin gibi, pahalılar. 5TL olmuş Autoshow; içinde hiç bir şey yok. Ayol bi Vogue alıp okuyayım desen 10TL, bunun GQ'su, Men's Health'ı National Geographic'i var. Ayı magazinlerini saymıyorum bile.

Bi de, elektronik dergi için bende şu sıralar teknolojik alt yapı yok. Note 2 kullanıyorum ama onun ekranında da odaklanamam yani. Öbür tabletim de kaldırmaz öyle bişeyi. Sanırım Note 8'i aldığımda deneyeceğim böyle birşeyi.

İyi hatırlattın hemşire. Bakayım ben bütün bunlara.

günlük yaşamım dedi ki...

hakikaten güzel bi sistem oluşturmuşlar bakmak lazım

bücürükveben dedi ki...

Aaaa!! Valla çok şaşırdım, dergi okumayı pahalılıktan bırakmak zorunda kalmıştım, Umarım bu turkcell uygulaması sadece telefonlar için değildir çünkü benim telefonum internetli değil...
sevgilerimi bıraktım

Burcu Odacı dedi ki...

benim dergilerle pek aram yoktur ama uygulamayı beğendim, faydalı :)
Sana da teşekkür ederiz bizi de aydınlattığın için :)

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Evet, insan her ay birden fazla dergi almak istiyor ve evet dergiler gerçekten pahalıya geliyor bu şekilde! O yüzden valla ben kendi adıma çok teşekkür ederim sana. Hiç haberim yoktu, mutlaka abone olacağım buna. Çok sevdim. :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Havva Peynirci, oo süper :) Atomu keşfetmiş havalarındayım vallahi :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

beyza aydin baser, elektronik konular ve erkekler, ayrılmaz ikili :)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

xCoach Incompréhensible, işte aynen öyle! 10TL o, 8TL bu derken dünya para tutuyor. Bu paraya kaç kitap ya da kaç bilmem ne alırdım diye dertleniyor insan...

Samsung'un tab'leri pek güzelmiş diye duydum, babam kullanmaya başladı ve çok memnun kaldı. Hem cep telefonunla da eşleşip beraber çalışabiliyor. Emsallerine göre fiyatlarını da oldukça düşürmüşler. Anlata anlata para harcatayım sana biraz :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

günlük yaşamım, evet diyorum ya Turkcell'i sevmem ama bu defa olmuş...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Müjde Dural, Müjde ablacığım yorumunu görünce hemen internet sitelerine baktım ama malesef sadece cep telefonu ve tabletler için yapmışlar :(

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Burcu, a a ben herkesi dergi karıştırmayı sever sanırdım. Yine standart, ben seviyorsam herkesler de seviyordur mantığım işte :)) Sen kitap kurdusun tabi ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, Eylül'cüğüm rica ederim, ben de öğrenir öğrenmez heyecanla yazdım zaten. Elbet bizimle aynı kaderi paylaşan, okuyan insanlar olacaktır diye düşünmüştüm. Kesinlikle bir bakyıorsun ki istediğin aylık dergileri aldığında, o parayla bilmem kaç tane kitap alabilirmişsin... Çözdük olayı, diyeyim ben sana ;)

Unknown dedi ki...

Turkcell'in GSM hizmeti dışında vermiş olduğu bu tür hizmetler gerçekten harika ve kaliteli. Dijital dünyaya ve yeniliklere açık olması, bizler gibi dijital dünyada vakit geçirenleri sevindiriyor. Güzel bir paylaşım olmuş... :)) | c5k7.com

deeptone dedi ki...

neyşınıl ceografi ile niyusviik var mıııı :)))

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Bugün çok çalışmam lazım ama kahvaltıdan sonra bu dergilik aklıma geldi ve unutmadan üyeliği başlatayım dedim. Başlattım! 10 liraya şahane dergiler açıldı ve şimdi ipad'i nereye saklasam da görmesem diye bakıyorum! Yastıkların altına falan mı saklasam, ne yapsam da akşam işime paydos edene kadar bu dergilere dadanmasam!
Alacağın olsun e mi, çok fena oldu yahuu! :)))Kitap okuma hızımı da yavaşlatır şimdi bunlar, amanınn.:((
Şaka bir yana, sistem süper. Çok keyifli olacak gibi görünüyor ve hemen buraya koşup, bunu bizimle paylaşan kişiye bir daha teşekkür edeyim dedim. (Çalışamadığım saatlerin sorumlusu da sensin ona göre:P:))) Sevgiler. :))

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Çağrı Konyalı, kesinlikle öyleymiş, ben de Turkcell'in bu yüzünü ilk defa gördüm. Daha evvelinde Turkcell abonesi olarak çok çektim, nefret ettim ama bu hizmetleri teşekkürü haketti...

Kizlierkeklikedili dedi ki...

deeptone, yok sanırım :) ama bakmak lazım yine de, belki vardır ;)

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Gokkusagi Dosyasi, ahh Eylül'cüğüm çok alemsinnn :))) Dergi tadını çok vermiyor ama yine de tadından yenmiyor değil mi :) Şimdi kendi çalışmamanı bana yıkmaya çalışma ama lütfeen... Ben dedim ki çalışmayın, dergi okyuun diye? Yooo :) Akşamları kahve yanında bakın dedim, hep çarpıtıyorsun :)