31 Ağustos 2015 Pazartesi

Hamileliğimin 38. ve 39. Haftaları - En Güzel Son


İçimde büyük bir mutluluk, heyecan ve hafif de hüzün var. Bu yazıyı yazarken 40. haftama girmiş ve ertesi gün (1 Eylül 2015) planlı sezeryan ile oğlumuza kavuşuyor olacağız. Saatler kaldı, aylar geçti... Tehlikeler, fiziksel zorluklar, psikolojik iniş çıkışlar, endişeler, korkular, maddi ve manevi sınavlar... Hepsi bitiyor, bitmeyecek gibi gelmişken... Hepsi evimizin ve bundan sonraki hayatlarımızın odak noktası Can'ımız içindi. Onu görmek, unutturacak tüm zorlukları.

Gelelim son yazımızın konusu olan 38. ve 39. haftalarımızın özetine. Son haftalarda yaşanan tüm fiziksel sorunları yaşadığımı söyleyebilirim. Yani bebeğin doğum kanalına yerleşmiş olmasından kaynaklı kalça, kasık ağrıları, düzenli ve can sıkıcı olarak artmaya devam eden yalancı kasılmalar, bel ağrıları, ağır uykusuzluk problemleri... Hepsini listemde "yapıldı/yaşandı" olarak işaretleyebilirim :) Bu fiziksel sıkıntılarımı doktoruma sırayla saydığımda "Normal artık bunlar" yanıtından başka bir şey almadım, her zamanki gibi :)

Doktor demişken. Doktor kontrollerimizin dozunu abarttık biraz. İki hafta içerisinde toplam 5 defa doktorumuzun odasında bulduk kendimizi. Sürekli NST takibi yapıldı, ufak ama düzensiz sancılar gözlemlendi ama sıkıntı görülmedi. Sancı takibi dışında bilhassa sol ayağımda görülen aşırı şişlik problemi doktorumuzu biraz endişelendirdi. Konuşmamız sırasında hamileliğimin başında çıkan, sol üst bacak bölgemdeki varisimden bahsettim. Doktorumuz hemen kontrol etti ve bizi derhal bir kalp ve damar cerrahisi doktoruna gönderdi ve doppler çekilmesini istedi. Varis problemi hamilelikte ne kadar normal sayılıyor olsa da malesef deri altında iltihaplı olması halinde akciğer ve beyine pıhtı atma riski varmış. Bu risk de bizzat anne için çok tehlikeliymiş. Sonuçlarım ve muayenem çok şükür ki sorunsuz çıktı ve standart hamilelik varisi teşhisiyle doktoruma geri yollandım. Bu teşhis sonunda ise Ağustos ayında 9 aylık hamileye yapılacak en büyük kötülük olan "varis çorabı giyme zorunluluğu"getirildi :/ Ben normal çorabı ayağıma giyemiyorum ki varis çorabını nasıl giyeceğim diye dertlendikten sonra, başa gelen çekiliyormuş. Her sabah eşim işe gitmeden önce çoraplarımı giydiriyor ve her akşam yatmadan evvel geri çıkartıyor. Dediğim gibi işkence ama mecburum ki hem benim hem de bebeğimizin sağlığı tehlikeye girmesin. Aynı şekilde bu varis çoraplarını sezeryan ameliyatım sırasında da giyiyor olacağım, doktor emri ;)

Ayrıca son NTS kontrolümüz sırasında oğlumuzun doğacağı hastaneye gittik, istediğimiz odamızı seçtik, gerekli kayıtlarımızı yaptırdık, anestezi uzmanımızla ön görüşmemizi tamamladık. Her şey hazır! Zaten doğum tercihimizi, detayları, tüm hikayeyi yaşadıktan sonra ayrı başlıklı bir yazıda sizlerle paylaşıyor olacağım. 

Velhasıl hamilelik bitti ve yeni hayatımız başlıyor!

Sürecimizin yoğunluğundan dolayı buralara ne zaman ilk yazıyı yazabileceğimi bilmiyorum ama Kızlı Erkekli Kedili olarak Instagram'da aktif olduğumuzu  ve her zaman paylaşımda bulunduğumuzu hatırlatmak isteriz ;) Bizi takip etmek için:

İki kişilik ailemizin son gününden hepinize sevgilerimizle ♥♥♥

8 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Aaaa günler aylar ne çabuk geçmiş, hayırlısı olsun, Allah tamamına erdirsin, güzel haberlerini bekliyorum:)
sevgiler

Tarifi dedi ki...

İnşallah sağ salim bebeğinize kavuşursunuz...

Unknown dedi ki...

Allah tamamına erdirsin,tatlı ve güzel haberlerini ilgiyle izleyeceğim:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

Allah tamamına erdirsin,tatlı ve güzel haberlerini ilgiyle izleyeceğim:)
sevgiler

Gökkuşağı Dosyası dedi ki...

Ayyyy geldi mi 'o gün' sonunda?!? Ne güzel ne güzel! :) Kızlı Erkekli Kedili ve Bebekli postlarını sabırsızlıkla bekliyorum! Sağlıkla, mutlulukla kavuşun Can'ınıza. Çok güzel isim. :)

birdunyafikir dedi ki...

Çok heyecanlı:) Yaklaşık 2.5 ay sonra kendim de benzer süreçlerden geçeceğim için, benden önce tecrübe edinen arkadaşlarımı okumak beni en az onlar kadar heyecanlandırıyor:)
Allah kolaylık versin, hem siz hem de bebeğiniz sağlıcakla mutlu sona kavuşursunuz inşallah.
Dua edeceğim sizin için. Geceleri zaten çok uyanıyorum, hem gece edilen duanın pek makbul olduğu söylenir, bu gece duamdasınız:)
Gerçi kimim ki duam kabul olsun ama Allah'tan ümit kesilmez, tüm güzel dileklerim sizinle:)
Mutlu haberinizi hemencecik, kısa da olsa paylaşınız bizimle:)

yazmasam delirirdim dedi ki...

Ayyy minik doğdu mu şimdiiii :)) sağlıkla büyüsün inşallah, dikkat edin birbirinize <3

Unknown dedi ki...

Güzel haberlerini merakla bekliyorum..sağlıkla gelmiştir inşallah minik oğlan :) sevgiler çokça