5 Haziran 2015 Cuma

Hamile Giyimi - İş Kıyafeti


Ofisteki günlük iş hayatım boyunca her gün etek, blüz giyen bir insan olarak bu konuda da biraz zorlandım. Göbeğim ilk çıkmaya başladığında kıyafetlerimden taviz vermeme konusunda kararlıydım. Önce kendime Penti'den altı tane hamile külotlu çorabı aldım. Ay dedim bunların göbekleri ne rahatmış, bol bol ohhhh.... Bu sırada göbeğim büyümeye, hormonlarım değişmeye, "rahatlık" ve "sıkıntı" kavramlarım birbirine karışmaya başladı. İlk başta ohhh ne güzel dediğim çorapların göbek kısımları beni sıkmaya, fiziksel olarak olmasa bile fenalık bastırmaya başladı. Akşamları eve geldiğimde üzerimden çıkartmaya can attım resmen... Ardından eteklerimin belleri sıkmaya başladı. Beli sıktıkça daha yukarı çekmeye başladım, boyları kısaldı :) Dedim böyle olmayacak, gidip bana bir tane hamile kumaş pantolon aldık. Artık resmi üniformam kendisi! Haftanın beş günü aynı pantolonu giyiyorum işe giderken... Yıkaya yıkaya, giye giye üzerimde parçalanacak sanırım sonunda...

İş kıyafetlerimin alt sorununu hallettikten sonra üst sorunu baş göstermeye başladı. İlk başta sadece altlar sıkarken, ardından yavaş yavaş üstler de dar gelmeye, üzerimde beğendiğim gibi durmamaya, kısalmaya, alttan "ce eeee" yapan göbeği pörtletmeye başladılar. Kısacası hepsi düdük gibi kaldılar...

Üst arayışına girdiğimde ise ilk başta birer ikişer beden büyük gömlek ve blüzlere baktım. Üzerime olsa bile yoook fenalık basıyor (hamilelik belirtisi numara bir: fenalık basıyor, rahatlık anlayışı değişiyor)... Ardından tecrübeli anneye (yaklaşık 30 sene kadar tecrübeli oluyor kendisi) konu danışıldı. Penye, esneyebilen, mevsimine göre bir tık daha ince kıyafetler tercih etmem gerektiği bilgisi alındı. Bu noktadan sonra aydınlanma yaşamamla beraber, dükkanlarda hamile reyonları dışındaki normal reyonlarda, büyük beden penyeler elden geçirildi. Hepsinin göbek yerleri iki elle tutulup esnetildi :) Bu test sonucunda üzerime bol gelen, incecik penye kumaşlı, dökümlü üstler aldım kendime. Üstler derken de çok adet düşünmeyin, işte bir haftalık döngüyü kotaracak kadar. Sonraki haftaya aynı döngü yeniden :))

Bir de ofis giyiminde ince penye hırkalar da can kurtarıcım oldu. İnce penye dökümlü blüz üzerine giyilen penye hırka ve boyuna atılan ince bir fular ile farklı kombinler elde edilmiş oldu. 

Çok şükür ki çok soğuk günlere ve kalın paltonu dönemlere gelmedi büyük karnım. Aksi halde bir de palto, kazak, bot alışverişi gerekecekti... 

Bu şekilde her hafta aynı kıyafetleri giye giye belli bir rutin oturttum. Halen dışarıya çıktığımda gözüm ince penye blüzlere kayıyor, elime güzel geleni bulunca almaya devam ediyorum ki doğumdan sonra da rahatlıkla giyebileceğim parçalar olduğu için hiç parama acımıyorum.

Bu penyeler dışında kendime birkaç tane güzel, göğüs altından sıkmalı, incecik ve renkli hamile blüzleri de aldım. Bu blüzleri giyince göbek daha güzel görünüyor, kabul :) Arada bunları da giyerek, geçinip gidiyoruz.

Hamilelikte iş kıyafetlerinin seçiminde anne adaylarının unutmaması gerektiği en önemli noktanın "rahatlık" olduğunu defalarca hatırlatmak isterim. Zaten masa başında günde 10 saat oturuyoruz, bir de güzel bebeğimizi sıkıntılı kıyafetlerle, yüksek topuklarla, sentetik kumaşlarla boğmayalım. Fenalık bastığı, rahatsızlık hissettiğimiz an anlayalım ki bir terslik var, kıyafetimizi gözden geçirelim. Eskisi gibi jilet niyetine şık giyinmek zorunda olmadığımızı, hamile olunca tabiki gardolabımızda değişiklikler olacağını, bu değişikliklerin de çalışma arkadaşlarımız ve patronlarımız/yöneticilerimiz tarafından anlayışla karşılanacağını kendimize hatırlatalım. Kimseye bir şey kanıtlamak zorunda değiliz, tek zorunluluğumuz kendimizin ve bebeğimizin sağlığını sağlayarak güzelce bu süreci tamamlamak.

Üzmeyin, yormayın, sıkmayın kendinizi olur mu güzel anne adayları ♥


3 yorum:

YUUGEN dedi ki...

bende pantolonumu her gün giydim, dediğin gibi hırkalar oldukça kurtarıcı oluyor. Şimdi sıcaklarda geldi, hem lohusalık hemde bebeği emzirirken terlemekten çıldıracakmış gibi oluyorum, hamiş olanlara Allah kolaylık versin bu yıl yaz geçen yıla göre daha sıcak olacakmış :(

Kizlierkeklikedili dedi ki...

Hazel Çelik, güzel anne hoşgeldinnn ♥ Haklısın, emzirirken terleme mevzusunu ben de duydum, hatta terini bezle silme leke yapar gibi hurafeleri bile var konunun... Sen en azından sıcaklarsan hareket edebiliyorsun, bize bak her geçen gün ağırlaşıyoruz ve bu sıcaklarda yatakta dönmek bile zorlaştı artık :/ Olsun, sonunda senin de yazında anlattığın gibi muhteşem bir varlığa kavuşacağız, sıcaklar da geçer :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.