7 Şubat 2014 Cuma

Zam Dönemi

Malumunuz çoğu işyeri için yeni senenin ilk ayı zam dönemidir. Eskidenmiş güzel günler... Eminim sizler de şundan yirmi sene önce çalışanların hikayelerine denk gelmişsinizdir. Özel sektörde iyi bir şirkette çalışıyorsan senede iki defa zam, yılbaşında ve bayramlarda ikramiye, çikolata, hediye eksik olmazmış, şirket yemekleri eşli, kutlamalar gösterişli olurmuş... Büyük ihtimalle standart Türk kafası durumuymuş, kapitalizmi ilk başta pek çözememişler, ardından kurdu olmuşlar.

Günümüzde ise ya senede bir defa enflasyon oranı ya da hiç zam yok. Bir de o zammı yaparken bile "Piyasa o kadar kötü ki, bunu bile yaptığımıza şükredin" tavrı yok mu, insanı öldürüyor. Haftada beş gün, günde on saat çalışan başkasıymış da bana hayrına para veriyormuş gibi sanki...


Evet bizim şirket de bir zam dönemini daha atlattı bu ay itibariyle. Ne gördük derseniz "Nutella'ya gelen zamdan daha az" desem hem oburluğumu hem de zam konusundaki sıkıntımı tek cümlede dile getirmiş olabilirim :) Yüzde yedi nokta küsür küsür küsür... İnsan yüzde sekize tamamlamaz mı? Yook...  Şimdi bir de haberlerde sizler de görmüşsünüzdür ki Ocak ayı enflasyonu, sigara fiyatlarından dolayı yanlış hesaplanmış (sepetteki pinpon topu falan derken, karıştı akılları tabi---bakınız, enflasyon sepetindeki pinpon topu). Bunun sonucunda senelik enflasyon da yedi nokta küsür küsür küsür olmuş. Düşünüyorum ki aldığım zamma itiraz mı etsem, yüzde sıfır nokta küsür küsür kadar eksik aldığım oranı talep etsem mi, baştan beri tamamlamadıklarını, ben mi tamamlatsam acaba? Herkes bir ayrı pislik derdinde ya, ben de ufacık boyumla kalkışsam mı bu işlere... 

Birileri bizimle oyun oynuyor ama kim, bilemedim? Herkes mi acaba? Biz aldığımız abidik gubidik maaşlarla, ite kaka borç ödeyerek sahip olduğumuz ev ve arabalarla uğraşırken, hem devlet hem de işverenlerimiz, arkamızı döndüğümüz anda pinpon mu oynuyorlar, çok mu eğleniyorlar acaba?

Ben eğlenmiyorum...


6 yorum:

Burcunun Dünyası dedi ki...

Bence kesin pinpon oynayıp çok da eğleniyorlardır...
Benim patronum işe ilk başladığım zaman benimle sohbet ediyormuş gibi yapıp ayak üstü eski çalışanını zam istediği için işten çıkardığını araya sıkıştırıvermişti...Bu devirde, bu ekmek aslanın midesinde döneminde şimdi gel de sıkıysa zam iste :(

neseli zebra dedi ki...

Ayy bizde de aynı durum ya. Bir de öyle kurumsal bir havamız var ki bu zam meselesi filan da konuşulamıyor, zannedersin TSE standartlarıyla belirlenmiş, ama biz kurumsal şirketiz biz de zam oranı bu! Tamam da şekerim ben işe girerken ki deneyimim farklılaştı, yıl içinde üstlendiğim görevler farklılaştı, neden yönetici asistanıyla aynı zammı alıyorum?
Sabah sabah içimi döktüm iyi oldu valla, teşekkürler =)
http://neselizebra.blogspot.com.tr/

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@burcunun dünyası, ne kadar terbiyesizlik yaa çok sinirleniyorum... Böyle bir yönetici/patron, çalışanından özverili ve iyi bir çalışmayı nasıl bekleyebilir ki?

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@neseli zebra, ne varsa kurumsallık kıyafetinin altına gizlenen kötülüklerde var... şirketler o elbiseyi giydiklerinde sorsan kurumsal oluyorlar ama bu durum yapılarına o kadar ters ki, uymuyor...

Depresif Ayu dedi ki...

Politikacılar bu kadar çalmasa, patronlar çalışanlarının hakkını bu kadar yemese herkesin çok iyi maaşları olabilir ama nerdeee. En basiti son olaylarda milyarlarca dolar iç edildi. Bunun vatandaşa paylaştırıldığını düşün, ihya oluruz :)))))

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@depresif ayu, internette uzun uzun dolaştı ya sen de denk gelmişsindir: şu son yapılan hırsızlık olmasaydı, bilmemkaç köprü, bilmemkaç km yol, bilmemkaç havalimanı yapılabiliyor... Ama liste öyle dikkat çekici ki... Bize verseler yeniden ülkeyi kurarız yahuuu