9 Ocak 2014 Perşembe

Titreten Öğretmen Hatırası

İlkokul öğretmenimden çok korkardım, bütün sınıf korkardı... 

Bütün öğretmenlere sonsuz saygım var, emeklerine, bilgilerine hayran kalmamak mümkün değil. Bilhassa da küçük sınıf öğretmenlerinin işi daha da önemli. İlerinin yetişkin bireylerinin karakter ve bilgi temelini oluşturuyorlar. İşte tam da bu sebeple, bu yaşımda topluluk önünde söz alırken zorlanıyorum!

İlkokul öğretmenimiz çok sert bir hanımdı. Bütün sınıfı mum gibi yapar, azarlar ve çok çok çok kötü bakardı... Böyle öğretmenler için genelde "sert ama iyi öğretmendir, okulun en iyisidir" denir. Malesef ki bizimki için o da geçerli değildi. Diğer sınıflardaki öğrenciler her sınavda başarılı olurken, okulun en başarısız sınıfı bizdik. Tahtaya kalkmak ne kelime, parmak kaldırıp söz bile alamazdık. Yanlış verdiğimiz her cevapta daha da kötü bakardı. Kendisiyle pek çok nedenden dolayı güzel bir anım yok malesef ki... Öğretmendir, kutsaldır, diyelim ve geçelim.

Nereden çıktı şimdi ilkokul öğretmenin diye sorarsanız, aşağıdaki karikatüre denk geldim, dertlendim :)



12 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

O kadar üzüldüm ki... Ne yazık ki minik kalplerde böyle yer etmeyi hak eden öğretmenler var. Yetişkin olunca bile aynı duygularla anımsıyorsunuz. Eskiden ebeveynler de hak arama, çocuğunu kollama gözetme bilincinden yoksundu. Böyle sözde öğretmenlere fırsat veriliyordu. Umarım kimsenin başına gelmez.

Depresif Ayu dedi ki...

Benim de bu tür konulardan dolayı topluluk karşısında konuşurken zorlanma sorunum var bunu pek aşabilmiş değilim. Yaram deşildi bak :)

bir tutam yağmur dedi ki...

Öğrencilik hayatında böyle şeyler yaşamayan insan çok azdır herhalde...
Hele bu karikatürdeki durum malesef sadece ilk okulda değil,üniversite de bile yaşanıyor :(

Kedi Butik dedi ki...

Benim ilkokul öğretmedim de böyleydi. Hatta o zamanlar kullandığımız dergileri rulo yapıp beklerdi. Yanlış yaptığında kafanda bitiverirdi. Ve ben o öğretmenimle 25 yıl aynı sokakta oturdum ! :)

MAVİANNE dedi ki...

ayyy şekerim benim de yarama parmak bastın
ben de o ilkokul öğretmenini sevmeyen ve mağdur olanlardanım malesef
anlatsam uzun bir yazı olur
umarım tüm çocuklar iyi ilkokul öğretmenlerine düşerler
çok ama çok önemli bir husus bu
sevgiler

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@begonvilli ev, nedense "serttir ama iyi öğretmendir" yanılgısı yaşanıyor, o yüzden ses çıkartılmıyor sanırım...

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@depresif ayu, işte bende de aynen! aşmaya çalıştım, hala da çalışıyorum ama topluluk önündeyken hala kendimi çocuk gibi hissediyorum, kelimelerim ve anlatımım birbirine karışıyor :/

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@bir tutam yağmur, çok haklısın... Üniversitede de denk geldim ben de ama yaş büyüdükçe etkisi azalıyor böyle insanların...

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@kedi butik, fena fena çook fenaymış :)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@mavi anne, çok kötü bir durum bu.. Koca koca insanlar olmuşuz, halen üzerine konuşup, anlatıp, yazılar yazabiliyoruz... Umarım çocuklarınız ve bir gün benim de çocuğum, adaletli ve yumuşak kalpli öğretmenlere denk gelirler

bahce perim dedi ki...

Yine de soran, okuyan ve düşünen insanlar olabilmişiz. Mucize gibi..:)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@bahçe perim, bu konuda ailemiz ve çevremizin desteklerine teşekkür etmek gerek :) Aksi halde ben o ilkokul psikolojisinden zor çıkardım...