29 Ocak 2014 Çarşamba

Bebek Bezi Mevzusundan Bana Ne ise...

Eşimle şuan ailemize yeni bir birey katmak için çok erken olduğunu düşünüyoruz. Tabiki çevremizdeki arkadaşlarımızın, ailelerimizin bebeklerini sevmekten geri kalmıyoruz. Hepsine güzel, mutlu ve sağlıklı ömürler olsun!

Daha evvelki yazılarımda da hep dedim ya Google amca beni seviyor. Diyet reklamlarından bebek bezi reklamlarına döndük. "Bari sarımsak çayı ile kilo verdirtemedim, yağlar boşa gitmesin, çocuk doğursun!" dedi ki hep bir bebek bezi reklamı görür oldum. Bu bezler standart market bezi olmadığı için ilgimi çekti asıl. Daha evvel de konuyu biliyordum ama detayları konusunda fikrim yoktu, bu sayede araştırma fırsatı yakaladım. Aranızda mutlaka güzel anneler ve anne adayları vardır, belki çorbada benim de bir tuzum olur diye düşündüm.

Bahsi geçen bezler yeniden kullanılabilen, yıkanabilen, organik malzemelerden üretilmiş ve hiçbir kimyasal madde içermeyen bezler. Bu sayede hem paketlerce beze para harcamak zorunda kalmıyorsunuz, hem de güzel bebeğinizi kimyasallardan koruyorsunuz. Ayrıca ek not olarak söyleyeyim, bezler çok güzel görünüyorlar! Üzerlerinde çizgifilm karakterleri, desenler, renkler, binbir çeşit...

Normalde Amerikalı ve Avrupalı bloglarda gördüğüm bu bezleri Türkiye'de üreten ve satan Türk markaları da piyasaya girmiş. Bu da ayrı bir sevindirici; demek ki Türkiye piyasasında da böyle bir talep var, ne mutlu!

Eğer sizin de bu tip bir arayışınız var ise Google'da "Yeniden Kullanılabilir Bebek Bezi", "Cloth Diaper" gibi aramalar yaparsanız, hem markalara hem de birbirinden farklı modellere ulaşabilirsiniz.

Bebeğim olsaydı, denerdim mutlaka :)


9 yorum:

Burcunun Dünyası dedi ki...

Daha dün yeni doğum yapan bir arkadaşımla konuştuğumda aynı serzenişte bulunmuştu...hemen ona tavsiye edeyim :)

Nesrin dedi ki...

Ben anne adayı olarak baktım bu konuya tabi ki hemen yorum yapayım:)
Şimdi buz belzerin tanesi 30 lira civarında. 10 tane alsan, her gün yıkasan, deterjanı, elektriği, suyu derken çok da ekonomik olacağını sanmıyorum.
Ekonomisinden ziyade organikliği cezbediyor insanları; o da bana sorarsan şüpheli bir konu. Bu bezleri makinede deterjanla yıkayacaksın sonuçta. Eee deterjanın en organiğini alsan bile- ki onlar da çok pahalı belirtmeden geçemeyeceğim-, direk tenine temas edecek sonuçta.. En son sık sık bez değiştirmek daha mantıklı geldi bana.. Bakalım paşa gelsin de duruma göre tekrar değerlendirme yaparım :)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@nesrin, işte bilgi budur, araştırmacı anne adaylığı budur :) Çok doğru söylemişsin, dediklerin bana da mantıklı geldi.. Umarım güzel bebeğine sağlıkla kavuşursun! Şimdiden güzel, mutlu, huzurlu ve sağlıklı uzun bir ömür diliyorum :)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@burcunun dünyası, canım bak yukarıda @nesrin de güzel bir anne adayı olarak yorum yapmış. Söyledikleri de mantıklı... Bilemedim ki ben :) Amannn neyimeyse bebek bezi mevzusuna girmek, unuttum gitti :)

Nur Kibritci dedi ki...

Yazıyı okuyunca güldüm vallahi :))) Ya eskiden kağıt bez mi var dı?Millet mermerşah kumaşlardan bez dikerdi veya diktirirdi gayet organik pamuklu bez yani.Eskiye dönüş oluyor organik denince amanda aman bir şey değil.Semt pazarlarında gayet organik her şey var.Bizler alıştık her şeyi marketten AVM den almaya ya her şey hazır ver paranı al yorulmak yok bitti gitti.Hazır organik geri dönüşümlü bez diye milleti kandırıyorlar.Organik diye fiyatı da ohooo dur.Organik isteyenler buyrun manifaturacıya kestirin bir on metre pamuklu kumaş.Diktirin ve makinada değil elde yıkıyacaksınız kazanda kaynatacaksınız.Saf sabun rendelenir onunla bir güzel kaynatılır steril olmuştur buyrun hasından organik bebek bezi geri dönüşümlü hemde ekonomik.Ha tabii bebek kirletecek onu önce bir güzel arındıracaksınız sonra kazanda kaynayacak (kaynadıktan sonra durulanacak eee kumaşta deterjan veya sabun artığı kalmamalı sonra pişik yapar).Laf aramızda kalsın bunu artık kimse yapmaz yapamaz bence,sizce?

Nesrin dedi ki...

Yani organik dedigin tam tarif ettiginiz gibi olur ama onu bu devirde hangimiz yapariz bilmem :)

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

@nur kibritçi, ne güzel anlatmışsınız ama bu devirde yaşayan bizlerden böyle bir şey çıkmaz bence :)

Hazel Çelik dedi ki...

biz yakında bebiş düşünüyoruz şimdiden para biriktirmeye başladık bile... bezler çok pahalı ama çocuk bakmak kolay değil tabi napıcaz artık alıcaz bezi :((

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Hazel Çelik, ah ne güzel bir karar, umarım planladığınız zaman, sağlıkla dünyaya gelir bebeğiniz ♥

Hiç kolay değil... İşte dediğim gibi çevremizdeki arkadaşlarımızın da yeni bebekleri oldu, daha çocuklar yaşlarına girmediler ama aileler bittiler... Bu zamanda maddi ve manevi olarak çok zor bir yol...

Eminim istediğiniz zaman, senin ve eşin için çok güzel olacaktır, bereketiyle gelecektir bebeğiniz ♥